Mostenitorul tronului Marii Britanii are o serie de proprietati si afaceri in nordul judetului Sibiu. Mai mult, conform europarlamentarului Ovidiu Gant, printul Charles ar urma sa viziteze pana la sfarsitul anului Capitala Culturala Europeana.
Proiectata in noiembrie 1892, aceasta cale ferata a fost inaugurata sase ani mai tarziu, cand a fost dat in functiune tronsonul Sighisoara. A urmat in 1910 tronsonul Agnita - Sibiu si Cornatel - Vurpar. Linia a fost nationalizata in anul 1948, iar in 1963, tronsonul Sighisoara - Agnita a fost inchis. Tronsonul Cornatel - Vurpar a fost, si el, inchis in iunie 1997.
Dupa o absenta de 15 ani de pe sine, mocanita care lega Sibiul cu localitatea Cornatel si Vurpar va fi din nou adusa la viata. Dezafectata in 1992, celebra mocanita are sanse sa transporte din nou localnici, dar mai ales turisti pe una din cele mai celebre linii ferate inguste din Romania, cea care leaga Sibiul de cetatea Sighisoara, inclusa in patrimoniul UNESCO.
Linia ferata declarata monument istoric va fi protejata de hotii de fier vechi, mai ales ca la Sibiu in depoul CFR exista locomotiva si vagoanele care au compus mocanita de odinioara. Urmatorul pas va fi gasirea celui mai bun proiect economic si turistic care sa conserve si sa repuna mocanita pe sine.
In timp ce la Sibiu linia ferata a mocanitei locale este declarata monument istoric, in judetul vecin, Alba, o alta mocanita care facea legatura intre orasele Zlatna, din judetul Alba, si Turda, din judetul Cluj, a fost repusa in circulatie, la initiativa unui om de afaceri austriac.
Linia de cale ferata ingusta din Muntii Apuseni a fost construita la sfarsitul secolului al XIX-lea - inceputul secolului XX, in timpul Imperiului Austro-Ungar. Garnitura de tren care circula pe linia in cauza a fost numita ''mocanita'', datorita faptului ca localnicii din zona respectiva sunt cunoscuti si sub numele de mocani.
La sfarsitul anilor '90, mocanita a fost desfiintata din motive economice.
Un om de afaceri austriac, Georg Hocevar, a reabilitat in urma cu cativa ani linia de cale ferata ingusta pe tronsonul respectiv, Abrud - Campeni, investind mii de euro. Austriacul considera ca o astfel de initiativa poate constitui un punct de atractie pentru turisti, indeosebi pentru cei straini, si, in fiecare an, din 2005, periodic, pune in functiune ''mocanita'', transmite Rompres.
Despre autor:
Sursa: Romania Libera
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Puterea rugăciunii aduce vindecarea inimii, a sufletului și a trupului
Sursa: garbo.ro
-
Laura Olaru, românca cu gențile bomboană, își deschide primul magazin din țară
Sursa: retail.ro
-
Cum se reciclează: cablurile și încărcătoarele, „inima” sustenabilității mobile
Sursa: green.start-up.ro
-
Radu Ionescu, Kaiamo: ”Am vrut să pun România pe harta gastronomică a lumii”
Sursa: start-up.ro
-
Motivul pentru care Vlăduța Lupău renunță să mai posteze imagini cu fiul său...
Sursa: kudika.ro
-
CEO-ul Nvidia, din nou sub lumina reflectoarelor: Angajații spun despre el că...
Sursa: wall-street.ro
-
BNR a păstrat dobânda cheie la 7% pe an
Sursa: futurebanking.ro