O bucata de pamant, cumparata undeva in camp, te poate imbogati. Asta daca ai cumparat "unde trebuie". Adica unde va fi construita o... autostrada. Mai multi oameni de afaceri, unii binecunoscuti, isi cresc averile, pentru ca au "inspiratie". Cumpara
O bucata de pamant, cumparata undeva in camp, te poate imbogati. Asta daca ai cumparat "unde trebuie". Adica unde va fi construita o... autostrada. Mai multi oameni de afaceri, unii binecunoscuti, isi cresc averile, pentru ca au "inspiratie". Cumpara teren in zone in care li se da pontul ca vor fi construite drumuri importante. Si afacerea merge de la sine. Fostul ministru de Finante, Daniel Daianu a cumparat, in urma cu cativa ani, 5.000 de metri patrati la Mogosoaia.Pentru modernizarea centurii din nordul Capitalei, statul il va expropria de o zecime din suprafata. Nu e mult dar e destul pentru ca valoarea terenului care-i ramine sa creasca vertiginos. O oferta buna, spera Daianu, care a cumparat pamantul cu 11 euro. Acum poate primi cel putin 25 de euro pe metru patrat.
Centura Ploiestiului se va uni cu viitoarea autostrada Bucuresti-Brasov. Asta inseamna bani. Iar primarului din Barcanesti statul ii ia nu numai pamintul, ci si cladirea primariei. Pamant in zona centurii Ploiestiului are si Costel Casuneanu junior. Tatal lui este unul dintre constructorii autostrazii Bucuresti-Brasov. Juniorul trebuie sa dea statului o 100 de metri patrati de teren pentru noul drum. Costel Casuneanu cel mic spune ca nu va vinde pamintul care-i ramine, indiferent daca valoarea lui va creste. Investitiile se dovedesc foarte profitabile in conditiile in care metrul patrat, cumparat chiar si cu o jumatate de euro, a ajuns acum la 25-30 de euro. Insa cei care au terenuri pe traseul autostrazii nu trebuie sa se astepte sa le creasca banii in gradina daca acestea nu se afla in apropierea unei iesiri sau a unei zone de servicii. Adevaratele afaceri s-au facut cu discretie. Surse de pe piata imobiliara spun ca aproximativ 70% din terenurile de pe traseele marilor autostrazi au fost cumparate din timp, de oameni si firme care stiau planul. Iar multe din planuri au fost facute inainte de 2004.


Despre autor:

Cronica Romana

Sursa: Cronica Romana


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.