Rugaciunea 'Tatal nostru>>, sau 'Rugaciunea Domneasca>>, asa cum mai este cunoscuta, a fost rostita de Insusi  Mantuitorul. Ea a fost consemnata de Sfintii Evanghelisti Matei si Luca, cu unele mici diferentieri, si a fost spusa in aramaica sau
Rugaciunea 'Tatal nostru>>, sau 'Rugaciunea Domneasca>>, asa cum mai este cunoscuta, a fost rostita de Insusi Mantuitorul. Ea a fost consemnata de Sfintii Evanghelisti Matei si Luca, cu unele mici diferentieri, si a fost spusa in aramaica sau ebraica.

Fara indoiala, rugaciunea a constituit si constituie unul dintre cele mai importante elemente din viata credinciosilor tuturor religiilor. Prin rugaciune, omul credincios intra in dialog cu Divinitatea. Dar cum trebuie sa fie facuta rugaciunea pentru a fi ascultata de Dumnezeu si care este cea mai desavarsita rugaciune?

Mantuitorul Iisus Hristos a condamnat modul fatarnic si de cele mai multe ori formalist in care se rugau multi iudei din vremea Sa.

In crestinism intrebarea de mai sus a primit raspuns de la Insusi Dumnezeu, prin Fiul Sau, care a dat ca model de rugaciune 'Tatal nostru>>, cunoscuta ca fiind Rugaciunea Domneasca.

Plecand de la realitatea ca rugaciunea este mijlocul prin care sufletul omenesc vorbeste cu Dumnezeu, devine evident faptul ca cea mai buna formula de rugaciune nu o poate da decat cel care cunoaste perfect pe Dumnezeu si pe om. Cine poate indeplini aceasta conditie in afara lui Dumnezeu-Omul-Iisus Hristos care, ca Fiu al lui Dumnezeu, cunoaste in mod desavarsit pe Dumnezeu? De altfel, acest lucru il si marturiseste: 'Nimeni nu cunoaste pe Tatal afara de Fiul>> (Matei XI, 27). Dar Iisus il cunoaste si pe omul adevarat, deoarece El Insusi este om, lipsindu-I doar pacatul.

Inca de la inceputurile sale, Biserica crestina a acordat importanta cuvenita acestei rugaciuni, introducand-o in cultul public.

Rugaciunea Domneasca apare in doua variante, la Matei si Luca
Textul Rugaciunii Domnesti ne-a fost transmis de catre doi evanghelisti: Matei (VI, 9-13) si Luca (XI, 2-4), sub doua forme, cu diferente de text, care au fost observate inca din primele secole crestine si carora s-a incercat sa li se dea o explicatie. Este vorba de faptul ca textul lui Luca este mai scurt decat cel transmis de Matei, din el lipsind cuvintele: 'nostru care esti in ceruri>> ; 'faca-se voia Ta, precum in cer si pe pamant>> si 'ci ne izbaveste de cel rau>>.


Despre autor:

Gardianul

Sursa: Gardianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.