Premierul Calin Popescu-Tariceanu a criticat, ieri, raportul dintre serviciile oferite in turismul din Romania si tarife, precum  si arhitectura cladirilor turistice, care nu a pastrat specificul zonelor. „Pot spune ca, in domeniul turism
Premierul Calin Popescu-Tariceanu a criticat, ieri, raportul dintre serviciile oferite in turismul din Romania si tarife, precum si arhitectura cladirilor turistice, care nu a pastrat specificul zonelor. „Pot spune ca, in domeniul turismului, avem de-a face cu mituri si realitati. Miturile sunt mostenite inca de prin anii '60, cand in Romania era nevoie de un turism pentru cei cu venituri reduse din Europa de Sud-Est, dar veniturile lor au crescut si s-au reorientat spre alte destinatii“, a mentionat Tariceanu, cu ocazia prezentarii proiectului de elaborare a unui Master Plan privind dezvoltarea turismului romanesc in urmatorii 20 de ani. Primul-ministru a spus ca, desi isi iubeste tara si ii place litoralul romanesc, serviciile si tarifele nu pot fi comparate cu cele din alte tari. „Imi place sa ma plimb cu motocicleta prin Bucuresti, imi place sa merg pe litoralul romanesc. Daca ar fi sa fac o comparatie intre ceea ce ofera turismul de la Marea Neagra si cel de la Mediterana, este o mare diferenta. Preturile romanesti sunt piperate pentru nivelul pe care il oferim& ldquo;, a spus premierul.

Infrastructura de pe Valea Prahovei trebuie refacuta urgent
Pe de alta parte, Tariceanu a cerut autoritatilor locale din Valea Prahovei demararea unui proiect de refacere a infrastructurii, cu finantare de la buget, incepand chiar din acest an. „M-am saturat de strategii si planuri. Vreau proiecte clare, cu data de incepere si data de finalizare, cu sursa de finantare. Cu mine nu veti fi prieten daca veniti doar cu strategii“, a spus premierul. Tariceanu a facut apel la operatorii din turism sa faca presiuni asupra autoritatilor locale pentru a reface infrastructura si sa atraga fondurile europene.

Delta Dunarii, distrusa de constructii 'catastrofale>>

Gardianul

Sursa: Gardianul