Initiatorul taxei de prima inmatriculare auto, ministrul mediului, Sulfina Barbu, a gasit vinovatii pentru scandalul care va tari Romania la Curtea Europeana de Justitie: Parlamentul sI fostul ministru al finantelor,  Mihai Tanasescu, in prezen
Initiatorul taxei de prima inmatriculare auto, ministrul mediului, Sulfina Barbu, a gasit vinovatii pentru scandalul care va tari Romania la Curtea Europeana de Justitie: Parlamentul sI fostul ministru al finantelor, Mihai Tanasescu, in prezent presedintele Comisiei de Buget-Finante din Camera Deputatilor, care ar fi dublat cuantumul taxei, in dezbaterile parlamentare asupra legii. In replica, Mihai Tanasescu ne-a declarat ca remarcile ministrului Barbu arata „amatorismul celor care sunt la Putere, care nu stiu cum functioneaza Parlamentul“. Sulfina a mai avut ieri o revelatie, declarand ca a inteles ca taxa este „ilogic“ de mare, ajungand in unele situatii mai ridicata decat pretul masinii. Ministrul a spus ca autoritatile sunt dispuse sa negocieze cu Comisia Europeana modificarile legislative referitoare la taxa, dar nu vor renunta la ea in ruptul capului.

Unul dintre initiatorii taxei de prima inmatriculare, ministrul mediului, Sulfina Barbu, da vina pe altii atunci cand vine vorba de responsabilitati. Ministrul a facut, ieri, o declaratie-soc: Parlamentul este vinovat pentru nivelul la care a ajuns taxa de inmatriculare si in special Mihai Tanasescu, presedintele Comisiei de Buget-Finante din Camera Deputatilor, care ar fi dublat cuantumul taxei. Autoritatile sunt dispuse sa negocieze cu Comisia Europeana (CE) modificarile legislative referitoare la taxa de inmatriculare, dar nu vor renunta la ea in ruptul capului. „Din punct de vedere al protectiei mediului, taxa este perfect justificata si nu avem de gand sa renuntam la ea“, a spus Barbu.

Sulfina Barbu, initiatorul taxei de prima inmatriculare, a criticat Parlamentul pentru ca a dus valoarea taxei la un nivel „mai mult decat dublu“ fata de ce se stabilise initial, sustinand ca, in esenta, impozitul este legal si ca, daca este nevoie, se va schimba modul de calcul. Nivelul taxei de prima inmatriculare, stabilit initial la un maxim de circa 3.500 euro, a ajuns, dupa ce a trecut prin Parlament, la un cuantum de 7.500 euro, a declarat, ieri, ministrul mediului, citat de Mediafax.

Sulfina se scuza, acuzandu-i pe altii
Ministrul a precizat ca singura contributie a institutiei pe care o conduce la introducerea taxei a fost ideea impozitului in sine. „Am propus-o unui grup de lucru din care au mai facut parte, printre altii, Ministerul Finantelor si Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile. „Noi am participat doar la inceput, apoi, problema fiind una de taxare, a ramas in sarcina MFP“, a spus ministrul. Ea nu a explicat de ce nu a luat public atitudine dupa ce Parlamentul a „umflat“ taxa.

Sulfina il vede principal vinovat pe Tanasescu


Despre autor:

Gardianul

Sursa: Gardianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.