D-abia ce se puse Aderarea-n cui, printre carnati si jamboane, ca doua gogomanii ne facura sa dam cu capul de pragul de sus al UE. Primul pocinog l-au produs Autoritatile locale din Giurgiu care au mentinut aberantele taxe de ecologizare si de tranzi
D-abia ce se puse Aderarea-n cui, printre carnati si jamboane, ca doua gogomanii ne facura sa dam cu capul de pragul de sus al UE. Primul pocinog l-au produs Autoritatile locale din Giurgiu care au mentinut aberantele taxe de ecologizare si de tranzit. Primarul PNL, fost PSM, Lucian Iliescu, se imbatoseaza sa mentina un pesches menit sa alimenteze firme capusa, chipurile pentru ecologizarea si amenajarea vamii. Ecologizare ce presupune trecerea masinilor printr-o oribila baltoaca cu clor. Cat despre tranzit nici ca poate fi vorba, din moment ce carausii soselelor ocolesc localitatea. In firmele cu pricina se regasesc apropiati de ai consilierilor locali, rude si chiar fiul primarului, dupa cum va demonstra Departamentul Antifrauda al ziarului nostru in zilele urmatoare. Nicaieri in UE nu regasim astfel de taxe de-a dreptul obraznice. Scandalul, insa, dezvaluie ca si prin alte vami romanesti, ce-i drept, mai putin circulate, exista taxe de ecologizare si de tranzit. Fenomenul nu-i numai generalizat, dar e si legal, aprobat de Guvern, sau de consiliile locale. Nimeni nu pare sa se fi gandit ca atunci cand ne va lovi Aderarea ca acceleratu' de Pascani ne va surprinde cu vamile descoperite, dar cu obiceiuri balcanice. Cum sa lase din maini consilierii o afacere aducatoare de milioane de euro, numai bune a fi deturnate? Cum sa scape vamesii aceasta oportunitate de spaga, acum, ca mita traditionala de la punctele de frontiera nu mai e? Vilele construite de vamesi se intretin greu. Nici benzina autoturismelor de lux nu mai e pe daiboj.
O a doua bazaconie o reprezinta taxele de prima inmatriculare a autoturismelor, vamuiala introdusa in noul Cod Fiscal, care creste proportional cu vechimea masinii. Un coeficient asupra caruia oficialii europeni si-au manifestat dezaprobarea, menit - se justifica guvernantii - sa compenseze eliminarea accizelor si a taxelor vamale. De fapt, taxa este discriminatorie si, mai grav, protectionista, facilitand interesele dealerilor de autoturisme noi. Este evident ca daca automobilele second hand se vor scumpi (pana la dublarea valorii), cumparatorul se va orienta spre cele noi. Masura a fost imediat amendata de UE, o comisie europeana urmand a da in judecata statul roman pentru incalcarea legislatiei europene.
Nu pot, in acest context, sa nu-l urmaresc pe premierul, dar si seful PNL, Calin Popescu Tariceanu. Cu un program de guvernare liberal, cetateanul roman este secatuit de taxe. Daca in ceea ce priveste episodul Giurgiu, Tariceanu s-a sesizat imediat si a cerut primarului PNL sa reevalueze situatia astfel incat tranzitul dintre Romania si Bulgaria sa se desfasoare ca si in restul Comunitatii Europene, in ceea ce priveste taxa de inmatriculare auto, halt! Guvernul Romaniei nu lasa taxa din brate. Cu buna stiinta, risca un proces ce s-ar putea solda cu multe milioane de euro daune pentru stat. Bani de la contribuabili. De data asta chiar ca nu pot sa trec cu vederea ca Tariceanu e posesorul unei firme ce importa autoturisme Citroen, firma ce va fi favorizata, alaturi de altele, in cazul noii taxe. Nu pot sa uit nici ca Tariceanu a fost mult timp presedinte al Asociatiei Importatorilor si Producatorilor de Autoturisme (APIA), for ce-i cuprinde pe principalii dealeri din Romania, iar succesorul lui ii este apropiat, ca si restul membrilor. Numai de prostie nu-l banuiesc pe Tariceanu. Sigur, va zice ca taxa de inmatriculare va ajunge la Buget si, de aici, la Sanatate, la Invatamant etc. Da, dar pe langa faptul ca, in primul rand, umfla pretul romanilor, ea umfla buzunarele membrilor APIA. Si atunci, intreb, cu ce-i diferita taxa de la Giurgiu de cea a inmatricularii?!


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.