Ultimul revelion a fost pentru unii un adevarat cosmar. Din numeroasele sesizari primite la redactie, in care oamenii reclama faptul ca mai multe firme sau agentii de turism, care au organizat mese festive de Revelion, si-au batut joc de clienti, am
Ultimul revelion a fost pentru unii un adevarat cosmar. Din numeroasele sesizari primite la redactie, in care oamenii reclama faptul ca mai multe firme sau agentii de turism, care au organizat mese festive de Revelion, si-au batut joc de clienti, am ales doua ce par a fi semnificative. Prima dintre ele vine din partea unor persoane care au ales sa-si petreaca Revelionul in Egipt, intr-o croaziera pe Nil, folosind serviciile firmei Calibra din Cluj-Napoca. Desi au platit aproximativ 1.000 de euro de persoana, cei 45 de turisti romani au fost umiliti si tratati ca niste gunoaie, au fost infometati si cazati in incaperi insalubre, fara caldura sau apa calda si, evident, cu masa goala de Revelion. Mai mult, 29 dintre ei s-au imbolnavit si nu au beneficiat de asistenta medicala. Toate acestea in conditiile in care agentia de turism Calibra, organizatorul minivacantei de cosmar, se angajase sa ofere o croaziera de „5 stele“.

Un alt caz de Revelion ratat s-a inregistrat in Clubul „Old Nick Pub“ din Sinaia. Aici, mai multi tineri au avut nesansa sa petreaca alaturi de hoti care operau linistiti, la umbra angajatilor localului. Sutii „acreditati“ la subsolul hotelului Sinaia au beneficiat, spune unul dintre tinerii buzunariti, de protectia bodyguarzilor clubului.



La agentia de turism Calibra platiti pentru o vacanta de cosmar
„Este greu de imaginat cum o croaziera pe Nil se poate transforma intr-un cosmar, ei bine s-a intamplat cu un grup de 45 de turisti romani care au acceptat oferta unei agentii de turism romanesti, Calibra.

Inca de la inceput lucrurile au mers prost, dar nimeni nu s-a gandit ca acesta este debutul unei vacante distruse.

Zborul catre Egipt a fost amanat de 2 ori, iar noi am fost cazati intr-un hotel fara caldura si apa calda la ora 12 noaptea. A doua zi trezirea a fost la 3 si jumatate pentru a merge aproape 13 ore cu autocarul, in spiritul excursiei nu am avut unde manca la pranz.

Aswan-ul nu a insemnat pentru noi decat o senzatie de lesin, dupa atata oboseala si din cauza lipsei de hrana, toti eram ametiti si nu puteam sa ne tinem pe picioare; asa am vazut obeliscul neterminat si barajul.

Cosmarul continua, vasul de croaziera era altul, cica de 5 stele, cu grupul sanitar murdar, cu prosoape gri, fara caldura. Incercam sa ne bucuram de ceea ce aveam si asta pentru ca inca nu mancasem pe vas.

In fiecare zi eram anuntati de modificarile din program in asa fel incat sa nu realizam ce se intampla, de fapt. Croaziera de 3 zile a ajuns sa fie de o zi si jumatate, masa de Revelion platita din tara a lipsit cu desavarsire, la micul dejun din ultima zi nu toata lumea a prins ceva mancare pe masa, un vis transformat in cosmar.

In ultima zi a anului am vazut ca alte grupuri de pe vas, printre care si romani au fost tratati diferentiat. Grupul Calibra a fost invitat la o cina banala la ora 7 seara, de unde am plecat pe la ora 8 seara.

Noi am fost dati afara pentru ca ceilalti sa primeasca masa de Revelion asa cum se cuvine si pentru care, culmea, platisem si noi 75 de euro de persoana. Si cu toatea acestea nu eram decat suparati, dar cand am inceput sa ne imbolnavim pe capete, ne-a cuprins disperarea. Persoana care era ghidul nostru nici macar nu s-a ostenit sa solicite serviciile unui doctor pentru a afla de ce atat de multi oameni manifesta simptome atat de grave. Eu personal in prima zi a anului, care era de altfel ziua mea de nume, am crezut ca mor, singura mea consolare era faptul ca nu am luat copilul cu noi in acea croaziera de 5 stele, stelele care de fapt reprezentau umilinta si mizeria in care am trait. Totul capata dimensiuni grotesti cand te gandesti ca o familie a platit 2.000 de euro pentru acest terifiant cosmar. Sa nu credeti ca totul s-a sfarsit aici.

In ultima zi, cand toti doream sa ne intoarcem in tara, de la ora 12 ziua nu am mai avut camera la hotel si nici mancare. In aceste conditii am asteptat cursa de avion de la ora 4 dimineata, asta in contextul in care eram aproape toti bolnavi si nehraniti.

Pentru a diminua culpabilitatea firmei Calibra ne-au dus cu autocarul de la 10 seara pana la ora 1 noaptea in statiunea El Gouna, asta pentru a separa intregul grup care a mers cu doua autocare diferite si pentru a ne umili din nou.

Cei mai multi au dormit in autocar si cei care erau mai bine au cumparat medicamente, mancare si apa.

Nici o persoana din cele 45 nu a avut pretentii exagerate, doream doar sa fie curat, cald si sa mancam cu siguranta ca nu vom muri; in schimbul acestor minime cerinte am primit camere murdare, frig, boli digestive si o umilinta pe care nu o puteti intelege decat daca ati fi fost in locul nostru.

Un an intreg am visat la aceasta excursie si probabil ne vor trebui trei ani pentru a uita tot ceea ce s-a intamplat.
Acum incercam sa ne refacem fizic si psihic si credeti-ma cand va spun ca in momentul in care mi-am verificat imaginile executate cu camera digitala in Egipt am simtit aceeasi stare deplorabila de roman umilit.

Am platit 2.000 de euro de familie pentru acest cosmar!“
Elena Vasilica si Liviu MartinCosmarul 'Misterele Piramidelor>> povestit de un turist
Un alt turist nemultumit de serviciile agentiei Calibra a sunat la redactie pentru a povesti cum a fost tratat in croaziera „Misterul Piramidelor“. In mare, aceleasi probleme semnalate anterior: servicii de proasta calitate si nici un pic de interes din partea agentiei de turism, in conditiile in care s-au platit sute de euro de persoana. Unul dintre turisti ne-a povestit prin ce a trecut, sub protectia anonimatului, sustinand ca nu a avut parte in viata sa de o asa umilire si ca va face tot posibilul ca cei vinovati sa fie trasi la raspundere. El sustine ca problemele au aparut din momentul plecarii, deoarece cursa charter a ajuns in Egipt cu o intarziere de cateva ore. Dupa ce ca erau obositi dupa drum, au fost dusi rapid la hoteluri, de 3*, 4* sau 5*, in functie de cat a platit fiecare. Necazurile nu s-au terminat, insa, aici. Spatiile de cazare erau, in opinia celui care a sunat la redactie, sub orice critica. Nu exista apa calda, iar noaptea, atunci cand temperaturile se apropie vertiginos de zero grade, caldura nu era pornita. Mai mult, trezirea grupului s-a dat, in reprize, incepand cu ora 03.00 dimineata, lucru care a provocat nemultumirea turistilor.

Måncare cu tåråita
Acelasi turist nemultumit sustine ca, in data de 29 decembrie 2006, desi li se promisese pranzul si cina in momentul in care se imbarcau pe vasul de croaziera, nu au primit decat un cubulet de cascaval, putina marmelada si paine. A doua zi, in data de 30 decembrie, desi trebuiau sa fie deja pe Nil, in croaziera, acest lucru se pare ca nu s-a mai intamplat. Motivul: li s-a spus ca vasul care era programat pentru croaziera s-a defectat. Asa ca programul s-a decalat cu o zi.

Intoxicatia din Ajun
In data de 31 decembrie, in program era trecuta vizita la templului din Kom Ombo. Acest lucru s-a intamplat, insa, conform turistului, la o ora total nepotrivita. Ora 08.00 dimineata a fost foarte matinala pentru cei care au venit sa se relaxeze, mai ales ca la momentul respectiv era foarte frig afara, din cauza climatului desertic. Tot in ultima zi a anului, au inceput si primele imbolnaviri.


Despre autor:

Gardianul

Sursa: Gardianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.