Un al saselea actionar s-ar putea implica in proiectul Nabucco, in urmatoarele trei luni, iar consortiul care construieste gazoductul a semnat scrisori de intentie cu mai multi clienti potentiali, a declarat, pentru Reuters, directorul Nabucco Gas Pi
Un al saselea actionar s-ar putea implica in proiectul Nabucco, in urmatoarele trei luni, iar consortiul care construieste gazoductul a semnat scrisori de intentie cu mai multi clienti potentiali, a declarat, pentru Reuters, directorul Nabucco Gas Pipeline International, Reinhard Mitschek. Companiile care vor participa la construirea gazoductului de 3.300 de kilometri, respectiv Botas (Turcia), OMV (Austria), MOL (Ungaria), Bulgargaz (Bulgaria) si Transgaz (Romania), au avut discutii pentru atragerea unui nou partener in proiectul estimat la 4,6 miliarde de euro.
"Suntem foarte, foarte aproape de un acord cu al saselea actionar. Suntem optimisti ca vom semna un contract in urmatoarele doua-trei luni", a afirmat Mitschek. Bulgargaz a anuntat, in octombrie, ca actionarii Nabucco poarta discutii cu patru grupuri energetice europene, Gaz de France, Total - Franta, E.ON si RWE - Germania, referitoare la vanzarea unei participatii la proiect. Pe de alta parte, consortiul va publica, in perioada februarie-aprilie, termenii si conditiile valabile pentru contractele cu viitorii clienti.
"Am semnat deja scrisori de intentie cu clienti potentiali din mai multe state europene", a adaugat Mitschek.
In ceea ce priveste livrarile de gaze naturale, operatorii proiectului au semnat scrisori de intentie cu companii care au activitati in Georgia si Iran.
Realizarea proiectului Nabucco ar permite diversificarea importurilor de energie ale UE si ar reduce dependenta fata de Rusia. Diversificarea furnizorilor de titei si gaze a devenit o prioritate a Uniunii, dupa ce in luna ianuarie o disputa intre Rusia si Ucraina privind pretul gazelor naturale a afectat livrarile catre Europa, care importa din Rusia 25% din necesarul de gaze naturale. Proiectul Nabucco vizeaza realizarea unui culoar de tranzit a gazelor naturale din regiunea Marii Caspice, in special Azerbaidjan, catre Europa de Vest pe traseul Turcia - Bulgaria - Romania - Ungaria - Austria, fara a tranzita Rusia.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.