NEOPLAN Bus GmbH, o subsidiara a companiei germane MAN, va actiona in justitie grupul chinez Zongda pentru ca a copiat patentul de design al autobuzului Starliner, conform unor declaratii ale directorilor MAN.
Franz Neundlinger, vicepresedinte

NEOPLAN Bus GmbH, o subsidiara a companiei germane MAN, va actiona in justitie grupul chinez Zongda pentru ca a copiat patentul de design al autobuzului Starliner, conform unor declaratii ale directorilor MAN.
Franz Neundlinger, vicepresedintele diviziei MAN de camioane si autobuze, a precizat ca replica celor de la Zongda, modelul A9, este identica cu modelul Starliner. Neundlinger si-a sustinut afirmatia prin prezentarea a doua poze, relevand asemanarea izbitoare dintre Starliner si autobuzul chinez A9. Modelul A9 "copiaza in totalitate designul unuia dintre cele mai de succes modele ale noastre", a spus oficialul MAN.
Consiliul de conducere al celor de la MAN a precizat ca e posibil ca cei de la Zongda sa fi vandut deja cateva sute de modele A9, la o treime din pretul unui Starliner, care se ridca la 350.000 de euro. Designul pentru autobuzele Starlinger nu este fabricat in China, dar Neundlinger a afirmat ca poze ale modelului MAN au fost prezentate in cadrul show-ului producatorilor de vehicule, desfasurat in China, in anul 2005.
"Chiar nu intelegem cum au facut modelul A9. Se pare ca l-au copiat din poze", a spus Neundlinger.
Neundlinger a adaugat ca prin prezentarea acestui caz se incearca crearea unei presiuni asupra Chinei pentru a renunta la mijloacele ilegale, adevarate furturi intelectuale asupra proprietatilor companiilor straine.
Un tribunal din Beijing a acceptat sa preia cazul MAN in septembrie, dar pana in prezent nu au avut loc audieri, iar cei de la Zongda nu au dat niciun raspuns oficial. "O decizie a justitiei in defavoarea MAN ar avea cu siguranta un impact negativ asupra valorii acestor drepturi in China", au declarat reprezentanti ai MAN, referitor la proprietatea drepturilor intelectuale.
Desi initial cei de la Zongda nu au dorit sa dea o replica MAN, chinezii au respins acuzatiile grupului german, afirmand ca modelul A9 a fost "creat independent" in 2003, inainte ca MAN sa lanseze modelul Starlinger.
"Acuzatiile privind copiere designului autobuzului MAN sunt nefondate. Aceasta companie (Zongda n.r.) va folosi calea legala de recurs, pentru a sterge prejudiciul pe care NEOPLAN l-a adus companiei, prin nascocirea faptelor", au declarat reprezentantii Zongda, adaugand ca vor lupta impotriva acuzatiei de furt de proprietate.
Companiile mari din Statele Unite ale Americii si Europa au acuzat adesea China pentru ca nu reuseste sa protejeze patentele si alte proprietati intelectuale. Angela Merkel, cancelarul Germaniei, a exercitat presiuni asupra premierului chinez Wen Jiabao, in timpul vizitei oficialului chinez in Berlin, din luna septembrie, pentru a asigura o buna protectie asupra acestor drepturi.
Producatorii straini au acuzat, de asemenea, companiile chineze rivale, de modul grosolan in care au copiat designul unor motociclete sau masini.

CEO sau X5

Un Suv chinezesc CEO a fost lansat recent in Romania. Ne miram sau nu, privit din spate sau lateral seamana izbitor cu un BMW X5. Produs de Martin Motors si importat de CEMI Romania CEO, va fi vandut printr-o retea nationala de 25 de dealeri.
Preturile lui CEO variaza intre 16.000 si 25.000 de euro, fara taxe, iar cu toate taxele pornesc de la 25.000 euro. Modelul dispune de un motor Mitsubishi de 2,4 litri si 125 de cai putere, iar consumul mediu de combustibil se cifreaza in jurul a opt - noua litri la suta de kilometri.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.