Autoritatea de Reglementare in Domeniul Rutier din Italia a respins fuziunea dintre compania italiana Autostrade si spaniolii de la Albertis, care viza crearea celui mai mare operator de autostrazi din lume, tranzactie estimata la 14 miliarde de euro

Autoritatea de Reglementare in Domeniul Rutier din Italia a respins fuziunea dintre compania italiana Autostrade si spaniolii de la Albertis, care viza crearea celui mai mare operator de autostrazi din lume, tranzactie estimata la 14 miliarde de euro. Ca urmare a acestei decizii, Autostrade si Albertis au decis sa intieze o actiune in justitie.
Intr-un comunicat al companiei italiene se arata ca o fost depusa o contestatie in acest sens la un tribunal regional din Lazio, pentru anularea deciziei. Totodata, si Albertis a depus o contestatie in justitie, insa negociaza in acelasi timp si cu autoritatile italiene.
"Este un apel de natura administrativa. Trebuie sa raspundem deciziei ANAS, in caz contrar fiind vorba de acceptarea pasiva a argumentelor aduse impotriva fuziunii", a declarat un reprezentant al companiei spaniole, citat de Reuters, preluat de Mediafax. Totodata, acesta a precizat ca in paralel au loc negocieri intense cu guvernul si autoritatile italiene de profil.

CE acuza Italia ca a incalcat legislatia europeana

In cursul zilei de miercuri, Comisia Europeana a anuntat ca Italia a incalcat legislatia europeana prin respingerea acordului de fuziune intre Abertis si Autostrade.
Statul italian are la dispozitie zece zile pentru a raspunde acuzatiei Comisiei Europene. In conditiile in care institutia europeana nu primeste o reactie favorabila din partea Italiei, aceasta tara risca sa fie actionata in instanta.
La scurt timp dupa anuntul Comisiei, Executivul italian a anuntat o hotarare care anuleaza limitarea dreptului de vot la 5%, in cazul firmelor de constructii care investesc in operatorii de autostrazi, eliminand astfel un obstacol major in calea fuziunii celor doua companii.
Totusi, ministrul Infrastructurii, Antonio Di Pietro, este hotarat in continuare sa renegocieze termenii acordurilor de concesiune, care permit Autostrade sa administreze autostrazile din Italia.
Preluarea companiei Autostrade de catre Abertis a fost anuntata in luna aprilie, dar s-a confruntat cu opozitia guvernului condus de premierul Romano Prodi.
In august, Executivul italian si ANAS au respins acordul, citand conflictele de interese rezultate din faptul ca firma de constructii ACS ar fi actionar in noul grup rezultat in urma fuziunii.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.