Sute de milioane de euro au fost investiti pana acum in proiecte imobiliare. Urmeaza miliardele: ansamble rezidentiale, parcuri comerciale sau hoteluri vor fi construite in urmatorii ani la noi. Si producatorii de materiale de constructii isi cresc a

Sute de milioane de euro au fost investiti pana acum in proiecte imobiliare. Urmeaza miliardele: ansamble rezidentiale, parcuri comerciale sau hoteluri vor fi construite in urmatorii ani la noi. Si producatorii de materiale de constructii isi cresc afacerile ca pe un cozonac. Imobiliar. Desi exista nenumarate temeri legate de evolutia firmelor de constructii dupa integrarea in Uniunea Europeana, un lucru este cert: piata de profil va creste si in acest an cu cel putin 25%, pe fondul cresterii preturilor materialelor de constructii.
Potrivit unui studiu CB Richard Ellis, citat de Rompres, 2006 va fi anul constructiilor in Romania, ceea ce explica evolutia ascendenta a pietei materialelor de constructii. De pe urma acestei fervori imobiliare profita atat companiile de constructii, cat si cele specializate in productia de materiale de constructii.
Prin urmare, grupul Wienerberger, cel mai mare producator de caramizi la nivel mondial si totodata cel mai important actor din piata romaneasca de profil, a consemnat o crestere de 18% a veniturilor aferente trimestrului doi in Europa Centrala si de Est. Majorarea a ridicat veniturile grupului austriac la 188,1 milioane de euro, pe fondul unui avans de peste 10% in Cehia, Slovacia, Polonia si Romania, informeaza Mediafax.

Profit de 44,6 mil. euro in ECE

In raportul semestrial al grupului Wienerberger se arata ca profitul inainte de plata impozitelor, a dobanzilor, deprecierilor si amortizarilor (EBITDA) a crescut cu 1% in tarile din Europa Centrala si de Est, la 44,6 milioane de euro.
Wienerberger a raportat un avans de 7% al veniturilor aferente trimestrului al doilea, in raport cu valoarea din anul 2005, la 628 milioane de euro, pe fondul cresterii din Europa Centrala si de Est si a expansiunii recente a sectorului constructiilor rezidentiale din Germania. In conditiile in care vanzarile companiei in Romania reprezinta cam 2% din cifra de afaceri la nivel international a grupului, caramida de la noi a valorat in grupul Wienerberger aproape 13 milioane de euro.
Veniturile grupului au crescut cu 10% in primul semestru al anului, la 1,011 miliarde de euro, in contextul unui avans de 7% al volumului de vanzari si majorarii preturilor in medie cu 3%. Pietele din Europa Centrala si de Est au generat venituri de 258 milioane de euro in perioada ianuarie-iunie 2006, echivalentul a 25% din veniturile totale ale grupului.

Planuri pentru investitii de 100 mil. euro

Wienerberger a intrat pe piata romaneasca in anul 1998 si a investit pana acum mai mult de 35 de milioane de euro in cele doua fabrici de caramida pe care le detine la Sibiu si la Gura Ocnitei (Dambovita). Austriecii au anuntat in 2004 ca maresc miza pentru piata locala, planurile lor de investitii urmand sa totalizeze 100 de milioane de euro pana in anul 2009 in fabrici de caramida, tigla si pavele.
Filiala locala a grupului austriac Wienerberger a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 30 de milioane de euro, in crestere cu 58% fata de nivelul de 12,6 milioane de euro realizat in anul precedent. Anul trecut, vanzarile companiei in Romania au reprezentat circa 1,5% din cifra de afaceri la nivel international raportata de Wienerberger.
Totusi, si anul 2004 a marcat o crestere semnificativa a companiei, inregistrandu-se si o crestere a cifrei de afaceri cu aproximativ 86% fata de 2003.
Principalele produse comercializate pe piata romaneasca fac parte din sistemul Porotherm. Wienerberger Sisteme de Caramizi este detinut in proportie de 65,08% de grupul Wienerberger si de BERD cu 34,92%.

Piata in trei

Principalii competitori ai grupului austriac pe piata romaneasca sunt companiile Siceram si Elpreco.
Producatorul de materiale de constructii din ceramica Siceram din Sighisoara estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de aproximativ 13 milioane de euro, valoare care reprezinta o crestere de 12% fata de anul trecut.
Compania Elpreco Craiova si-a bugetat obtinerea unui profit net de 2,1 mil. de euro, la o cifra de afaceri de 35,5 mil. de euro.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.