Unii pacienti sunt prea emotivi pentru a asimila toate informatiile pe care le ofera medicul in legatura cu diagnosticul, este concluzia unui studiu realizat de o echipa de cercetatori de la Universitatea din Marburg, Germania, si publicat in Publish
Unii pacienti sunt prea emotivi pentru a asimila toate informatiile pe care le ofera medicul in legatura cu diagnosticul, este concluzia unui studiu realizat de o echipa de cercetatori de la Universitatea din Marburg, Germania, si publicat in Publish Library of Science Medicine. Psihologii care au realizat acest studiu au testat modul in care oamenii percep consultatiile medicale. Persoanele care erau prea ingrijorate in legatura cu starea lor de sanatate nu erau foarte dispuse sa creada diagnosticul medicului, chiar daca acesta le spunea ca starea lor proasta nu se datoreaza unor boli. Studiul sugereaza faptul ca medicii trebuie sa se asigure ca pacientii au inteles corect diagnosticul. Altfel, pacientul poate experimenta nelinisti care ar putea chiar sa creasca in intensitate dupa vizita la medic. Majoritatea pacientilor cu simptome minore, precum dureri de stomac sau de cap, sunt fericiti daca doctorii ii asigura ca nu au motive pentru a se ingrijora. Dar unii si-au facut un obicei din a se ingrijora si continua sa-si viziteze medicul, asteptand mereu sa li se dea un diagnostic diferit. Pacientii care au participat la acest studiu fac parte dintre persoanele care au vizitat medicul, in medie, de 32 de ori pe an, contribuind semnificativ la cheltuielile medicale si aglomerand programul medicilor. Psihologii germani au banuit faptul ca acesti pacienti fac vizite repetate la medic pentru ca nu inteleg explicatiile acestora. Subiectii au fost rugati sa asculte trei texte inregistrate pe caseta. Aceleasi texte au fost ascultate de persoane sanatoase si de persoane care sufera de depresie. Prima inregistrare era a unui medic care explica rezultatele testelor unui pacient cu dureri abdominale, a doua implica o conversatie intre doua persoane, una reprosandu-i celeilalte ca nu a fost invitata la un gratar, si a treia implica o discutie neutra despre avarierea unei masini. Fiecare conversatie inregistrata implica o serie de raspunsuri posibile, doua negative, de exemplu "In mod sigur nu aveti febra tifoida", si doua ambigue, precum "Sunt putine sanse sa aveti cancer". Pacientii au fost rugati sa povesteasca din memorie explicatiile oferite pentru fiecare scenariu. In cazul scenariului medical, chiar si daca se explica clar ca pacientul nu are probleme medicale, pacientii mai "emotivi" aveau tendinta sa distorsioneze raspunsurile si sa nu ia de bun ceea ce le spunea medicul. Profesorul Winifred Rief, coordonatorul acestui studiu, este de parere ca astfel de persoane pot avea mari probleme in intelegerea diagnosticului pus de doctori. Rief le sugereaza medicilor sa ii roage pe pacienti sa faca un rezumat a ceea ce li s-a spus si sa verifice de doua ori daca acestia inteleg diagnosticul. "Va fi in beneficiul pacientului si se vor evita aglomeratiile in sistemul de sanatate", este de parere Rief.


Despre autor:

Cronica Romana

Sursa: Cronica Romana


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.