Publicatia de business online Wall-Street.ro a realizat un sondaj in randul vizitatorilor sai, incercand sa afle care sunt stimulentele acordate pe langa salariile de baza care au cel mai inalt grad de motivare.
Astfel, la intrebarea "Care este metoda de fidelizare care conteaza cel mai mult pentru dvs. pe langa salariu?" au raspuns 1.950 de persoane, votul fiind limitat astfel incat, intr-un termen de 24 de ore, nu poate fi inregistrat decat un singur vot.
Mai mult de un sfert dintre respondenti (28,23%) au ales bonusul de vacanta ca prima optiune in privinta beneficiilor primite din partea angajatorului. Astfel, prima de vacanta (in medie, echivalentul a unu-doua salarii) este preferata de angajatii romani, fie ca este sau nu acordata pe criterii de performanta.
"Angajatorii din Romania au devenit tot mai generosi si incearca sa satisfaca necesitatile fiecarui angajat in parte prin acordarea unor venituri suplimentare", apreciaza Liviu Dumitrascu, CEO la eJobs, unul dintre cele mai vizitate site-uri de recrutare de la noi.

Medicover are 99% clienti corporate

Fie ca sunt preocupati de propria sanatate sau sunt nemultumiti de serviciile medicale din spitalele romanesti, 22,38% dintre angajatii romani prefera abonamentele la clinici medicale private ca parte a pachetului salarial. "Managerii au inteles foarte repede ca abonamentele de sanatate reprezinta instrumente prin care pot creste performanta si scade costurile, dovada fiind cresterea sustinuta a bazei de abonati", declara Gabriel Ionescu, director general Medicover, clinica medicala privata cu peste 40.000 de abonati. In acest moment, doar 1% din baza de abonati ai Medicover sunt individuali, ceea ce inseamna ca majoritatea abonatilor sunt clienti corporate. "Rapoartele de medicina muncii arata ca salariatii companiilor abonate isi mentin starea de sanatate, lipsesc mai putin, au randament mai mare, sunt mai motivati si atasati firmei. Toate acestea printr-un abonament de sanatate care costa mai putin decat o crestere salariala corespunzatoare sau o prima", adauga reprezentantul Medicover.

Asigurare de viata pentru un plus de performanta

Asigurarea de viata ramane o componenta importanta a pachetului salarial oferit de companiile din Romania, iar aceasta tendinta se vede si in cresterile impresionante ale subscrierilor inregistrate de marii asiguratori de pe piata autohtona.
Astfel, 20,38% dintre persoanele care au raspuns sondajului Wall-Street au ales asigurarea de viata ca fiind cel mai motivant beneficiu. Tichetele de masa, unul dintre beneficiile la moda in ultimii ani in Romania, a fost preferat de 18,07% dintre respondenti. Aceasta metoda de fidelizare este foarte comoda pentru companii, iar specialistii apreciaza ca numarul firmelor care acorda astfel de beneficii este in crestere, obiceiul devenind intr-o masura chiar obligatoriu pentru angajatori.
"Companiile din Romania au inceput sa se orienteze catre stimularea angajatilor si plata performantei. Atat angajatorii, cat si angajatii s-au obisnuit cu existenta beneficiilor care se diversifica continuu astfel incat prima de vacanta, abonamentele de sport si la o clinica privata au devenit comune multor organizatii autohtone. Estimez ca angajatii romani vor deveni mai pretentiosi, iar bonusurile variabile (in functie de performante) vor fi tot mai variate si originale", adauga Liviu Dumitrascu.