Un mare crater s-a format, miercuri seara, in plina strada - Strada Plevnei, la o aruncatura de bat de centrul capitalei. Groapa, care are o suprafata cu un diametru de peste trei metri si o adancime de doi metri, putand usor inghiti un autoturism, s
Un mare crater s-a format, miercuri seara, in plina strada - Strada Plevnei, la o aruncatura de bat de centrul capitalei. Groapa, care are o suprafata cu un diametru de peste trei metri si o adancime de doi metri, putand usor inghiti un autoturism, s-a cascat chiar in fata Spitalului Militar, pe axul soselei. Vina apartine societatii Apa Nova, concesionarul serviciului bucurestean de apa si canal. Reprezentantii societatii ne-au declarat nonsalanti ca nu stiu cu exactitate cauzele surparii terenului, dar ca este vorba de o defectiune la reteaua de evacuare a apelor uzate. "Cetatenii din zona nu au avut de suferit in urma defectiunii la retea. Aceasta a afectat doar partea superioara a conductei de canalizare. Am intervenit cat de repede am putut. Imediat ce am aflat de defectiune, echipele nostre s-au deplasat la fata locului", a declarat directorul tehnic al Apa Nova, Chiru Epsica. El a mai adaugat ca nu este prima surpare de acest fel si probabil nici ultima.
Canalizarea, bat-o vina
Ca de fiecare data, Apa Nova a dat vina pe sistemul vechi de canalizare, uitand sa specifice ca prerogativele firmei, conform contractului de concesiune, nu constau numai in marirea sistematica a tarifelor la apa, ci si in schimbarea retelelor. Trebuie spus ca lucrarile de asfaltare la Strada Plevnei, efectuate de societatea Strabag AG s-au intins pe o perioada de aproape doi ani, cu mult peste termenul prevazut. Argumentul pentru tergiversarea nejustificata a lucrarilor a fost ca, inainte de carosabil, se lucreaza la schimbarea retelelor de utilitati. Cat de temeinic s-a lucrat ne-a fost dat sa vedem zilele trecute. Actuala reparatie va dura ceva, intrucat, dupa ce Apa Nova va rezolva problemele de la conducta si va astupa craterul, refacerea carosabilului revine firmei care intretine drumul, Strabag AG. "Din ce stiu, s-a spart o conducta de mare presiune. Dupa interventia societatii in cauza, noua ne revine sarcina de a reface sistemul rutier. Retelele sunt vechi si de mai multe ori ne-am intalnit cu astfel de situatii", a declarat Cioaba Alexandru, directorul zonei Bucuresti a societatii Strabag AG.
Exemplele pot continua
Surpari similare au fost si pe B-dul Magheru Titulescu, Soseaua Viilor, Drumul Taberei, Colentina, Titan sau Foisorul de Foc, asta pentru a enumera numai cateva. In ultimii ani, Primaria Capitalei a "aruncat" sute de milioane de euro pe asfaltari, fara a fi preocupata de infrastructura subterana, aflata intr-un avansat stadiu de degradare. Efectele acestei politici de suprafata au lasat urme adanci in strazile orasului. Astazi se asfalteaza, maine se sapa si se lucreaza la infrastructura. Pe langa disconfortul produs soferilor, banii publici sunt irositi cu iresponsabilitate. Potrivit statisticilor, in ultimii 16 ani, maximum 10% din retelele subterane au fost inlocuite. In prezent, societatile de apa, gaz, curent sau telefonie, dau din umeri nepasatoare la astfel de surpari de sosele, argumentand ca asta este situatia. In rest, sanatate si noroc ca nu s-a surpat soseaua sub dumneavoastra.


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.