Municipalitatea a luat decizia de a prelungi pana pe data de 31 martie, la ora 11.00, termenul de depunere a ofertelor pentru proiectul de constructie a Pasajului rutier Basarab. Initial, acest termen era prevazut sa expire ieri. Primaria Capitalei v
Municipalitatea a luat decizia de a prelungi pana pe data de 31 martie, la ora 11.00, termenul de depunere a ofertelor pentru proiectul de constructie a Pasajului rutier Basarab. Initial, acest termen era prevazut sa expire ieri. Primaria Capitalei va organiza joi, 31 martie, incepand cu ora 12.00, licitatia pentru derularea proiectului de constructie a Pasajului rutier Basarab, pana in prezent declarandu-se interesate de acest proiect 58 de firme, care au si cumparat documentatia necesara. Constructia pasajului este menita sa contribuie la decongestionarea centrului orasului, in special pe axa nord-sud, ca urmare a inchiderii inelului principal de circulatie. Inchiderea acestuia conduce la evitarea zonei centrale a orasului pe aceasta axa, a zonei Garii de Nord, cat si la largirea liniei de tramvai pe acelasi inel principal.
Primaria Capitalei va organiza in data de 31 martie licitatia pentru derularea proiectului de constructie a pasajului rutier Basarab, pana in prezent declarandu-se interesate de acest proiect 58 de firme, care au si cumparat caietul de sarcini.
Ieri a expirat termenul limita de depunere a ofertelor pentru constructia pasajului Basarab. Directorul executiv al Directiei de achizitii, concesionari si contracte a municipalitatii, Florentina Constantinescu, a declarat, miercuri, pentru Agentia Rompres, ca este vorba despre firme europene de renume. Firmele participante la licitatie trebuie sa depuna o garantie de 50 miliarde lei vechi (5 milioane lei noi).
In luna ianuarie a fost publicat in Buletinul oficial al UE anuntul de organizarea a licitatiei internationale pentru constructia pasajului rutier Basarab si a fost pus in vanzare si caietul de sarcini al licitatiei, in valoare de 26 milioane lei vechi. Proiectul de constructie a pasajului Basarab a primit avizul de mediu.
Primarul general al Capitalei, Adriean Videanu, a prezentat in 2005 proiectul tehnic pentru constructia pasajului rutier Basarab, care se va face cu bani obtinuti din emisia de eurobonduri lansata vara trecuta pe piata internationala de capital.
Proiectul a fost supus dezbaterii publice in luna decembrie 2005, cand primarul general s-a declarat dispus sa faca unele compromisuri in privinta divergentelor legate de proiect. El le-a promis cetatenilor din zona Titulescu ca pe marginile pasajului vor fi instalate panouri fonoabsorbante care vor reduce nivelul de zgomot, iar linia de tramvai va fi amenajata dupa metode moderne, astfel incat circulatia sa nu deranjeze prea mult. Aceasta masura a fost luata deoarece locuitorii au protestat impotriva poluarii fonice produse in timpul constructiei.

Prea frumos?
De asemenea, se doreste reabilitarea strazilor aferente Titulescu, Orhideelor, Plevnei, Giulesti, redeschiderea Sos. Grozavesti intre Podul Grozavesti si Palatul Cotroceni, supralargirea Podului Grozavesti cu doua benzi pe sens. Pasajul Basarab va pleca dintr-o rampa de acces din Bdul. Nicolae Titulescu, in apropierea intersectiei cu Bdul. Alexandru Ioan Cuza, va supratraversa Calea Grivitei, apoi pachetul de linii de cale ferata, Bdul. Dinicu Golescu, inscriindu-se intre fronturile construite ale Sos. Orhideelor. El va supratraversa si intersectia Plevnei - Orhideelor - Giulesti si podul Grozavesti existent, revenind la sol pe Sos. Grozavesti.
In cadrul proiectului vor fi instalate linii de tramvai pe pasajul suprateran si va fi creata o noua statie de tramvai deasupra liniilor de cale ferata, avand legaturi pietonale cu statia de cale ferata si metrou, accesul calatorilor facandu-se cu ajutorul ascensoarelor sau scarilor rulante. Investitia include rampe de acces, modificari in reteaua sinelor de tramvai si in apropierea pasajului suprateran, schimbari minore la statia de metrou Basarab si adaptari ale diferitelor retele din zona.


Despre autor:

Cronica Romana

Sursa: Cronica Romana


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.