Volkswagen a stabilit un nou "personal best" la capatul celui mai dificil rally-raid din lume, Dakar. Editia 2006 a insemnat ocuparea locului al doilea in clasamentul general, gratie echipajului format din Giniel de Villiers si Tina Thörner. Pentru

Volkswagen a stabilit un nou "personal best" la capatul celui mai dificil rally-raid din lume, Dakar. Editia 2006 a insemnat ocuparea locului al doilea in clasamentul general, gratie echipajului format din Giniel de Villiers si Tina Thörner. Pentru prima data in istoria de 28 de ani a celebrei competitii cross-country, o masina propulsata de un motor diesel a incheiat pe locul al doilea, iar aceasta a fost prototipul Volkswagen Race Touareg 2, cu motor TDI ce dezvolta 275 cai putere. In acelasi timp, echipa oficiala a constructorului din Wolfsburg a reusit sa-si imbunatateasca clasarea cu o pozitie, dupa ce prima generatie Race Touareg a reusit sa fie primul automobil diesel care incheie pe podium la Dakar. Cu cinci victorii in probele speciale, de trei ori clasata pe locul al doilea si de opt ori pe pozitia a treia, cu cinci zile in care a fost lidera a competitiei - inclusiv o monopolizare a intregului podium provizoriu la capatul a doua etape -, Volkswagen se poate mandri cu un salt calitativ al performantelor fata de editia precedenta. Mark Miller - Dirk von Zitzewitz (locul al cincilea), Bruno Saby - Michel Périn (locul al optulea) si Carlos Sainz - Andreas Schulz (locul al 11-lea) au completat "armada" din Wolfsburg. Jutta Kleinschmidt si Fabrizia Pons au fost obligate sa abandoneze dupa un accident.

Cei de la Mitsubishi raman regii nisipurilor

"Desigur, suntem incantati de locul secund obtinut de Volkswagen si de ceea ce au reusit Giniel de Villiers si Tina Thörner in acest an la Raliul Dakar, o editie extrem de dura, rapida si interesanta", a explicat directorul Volkswagen Motorsport, Kris Nissen. "In acelasi timp, suntem dezamagiti de faptul ca nu ne-am apropiat victoria. Succesul a fost obiectivul nostru numarul 1. Oportunitatea si potentialul au existat, dar din pacate nu am putut profita de ele. Felicitari celor de la Mitsubishi, lui Luc Alphand si lui Gilles Picard pentru victoria obtinuta".
Kris Nissen, responsabil pentru activitatile marcii Volkswagen in motorsport din vara anului 2003, a mai comentat: "Fara indoiala, rezultatul nostru este o imbunatatire evidenta fata de editia precedenta. Am inregistrat cinci victorii in probele speciale. In final, am ocupat locurile al doilea, al cincilea, la optulea si al 11-lea in clasamentul general. Este cea mai buna clasare a unui vehicul diesel la Raliul Dakar si cel mai bun rezultat al unui constructor german, dupa victoria obtinuta de Porsche in 1986. Am progresat sub toate aspectele: tehnica, echipa si logistica. Cred ca am reusit sa punem o presiune constanta asupra celor de la Mitsubishi. Concluzia noastra este ca am fost la fel de puternici ca si rivalii nostri, dar trebuia sa ne imbunatatim performantele la unul sau doua capitole. Trebuie sa aducem cateva mici imbunatatiri la Race Touareg 2, in special atunci cand ne confruntam cu nisipul fin si adanc. Este o parte unde am pierdut timp pretios in acest an".

Rasturnari spectaculoase

Giniel de Villiers, aflat la doar a patra participare in Raliul Dakar si fost lider dupa speciala a sasea, s-a aflat constant in Top 3 dupa etapa a opta, din totalul celor 15. Mai mult, sud-africanul in varsta de 33 de ani a trecut pe locul al doilea la capatul celei de-a 12-a etape, dupa ce Stéphane Peterhansel - de opt ori invingator in Dakar - a facut o greseala.
In permanenta concentrati, De Villiers si navigatorul sau din Suedia, Tina Thörner, au demonstrat experienta pe care o au in abordarea terenurilor dificile si a etapelor maraton, motiv pentru care au redus diferenta care ii separa de Luc Alphand la numai 17 minute, pastrand suspansul in lupta pentru victorie. O reusita deplina, daca tinem cont ca Giniel si Tina s-au alaturat echipei Volkswagen in urma cu numai noua luni. Al doilea echipaj Volkswagen a fost cel format din americanul Mark Miller si navigatorul german Dirk von Zitzewitz. Miller, care s-a aflat la doar al doilea concurs alaturi de Volkswagen si doar a treia oara in Raliul Dakar, a surprins multi dintre rivalii mult mai bine cotati prin ritmul sustinut cu care a abordat intrecerea cross-country.
Cele trei clasari pe podiumul probelor speciale - inclusiv realizarea aceluiasi timp ca si Stéphane Peterhansel in a doua etapa ca lungime din intregul program al competitiei, in ziua a opta - au evidentiat talentul americanului originar din Arizona. Cele doua rasturnari in etapa a saptea au impiedicat echipajul americano-german sa incheie competitia pe un loc mai bun.
Bruno Saby si copilotul Michel Périn au evoluat mult mai bine decat o arata pozitia finala. Castigatorii Cupei Mondiale Cross-Country din 2005 erau pe locul al saselea, la 3'57" de lider, dupa etapa a sasea, dar au pierdut mai bine de sapte ore in urma ruperii unui racord pe conducta de alimentare. In urmatoarele patru etape, cei doi francezi - fosti castigatori in Dakar - au luptat din greu si au reusit sa urce in clasament, de pe locul al 22-lea pana pe pozitia a opta la general.
Carlos Sainz si Andreas Schulz au dominat raliul in prima sa parte. Debutant in Dakar, Sainz - recordman cu 26 de victorii in raliurile clasice - a dovedit o adaptare rapida la raliurile cross-country, iar talentul a iesit imediat la suprafata. Patru victorii in probele speciale si pozitia de lider in patru din primele cinci zile au evidentiat experienta tandemului iberico-german.
O problema a ambreiajului in etapa a opta, rezultat al tentativelor de iesire din nisip in ziua precedenta, a compromis sansele dublului campion mondial de raliuri, plasandu-l la peste opt ore de ocupantul locului intai, pe pozitia a 16-a. In final, cei doi au reusit sa-si imbunatateasca clasarea pana pe treapta a 11-a.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.