Pesedistii se despart din ce in ce mai mult de epoca Ion Iliescu. Celebrul dicton al fostului presedinte al Romaniei a fost, ieri, respins de Miron Mitrea pe motiv ca acele vremuri au trecut. Mitrea a declarat ca modelul "sarac si cinstit" promovat de fostul presedinte al partidului, Ion Iliescu, nu mai este unul de actualitate, o declaratie in contradictie cu doctrina social-democrata a partidului.
"Nu cred ca modelul sarac si cinstit este un model, ci o metafora politica. Tatal meu spunea ca decat sarac si cinstit mai bine bogat si cinstit", a aratat Mitrea.
El si-a exprimat opinia ca a fi cinstit este o calitate, dar a fi sarac "nu este o calitate, ci o nenorocire". "Sa spunem ca modelul nostru a devenit bogat si cinstit este prea mult. Mai degraba multumitor si cinstit", a conchis Mitrea.

"Prostie cat casa", si in 2001 si in 2005

Miron Mitrea, fost ministru al Transporturilor, a tinut sa opineze si despre scumpirea trimestriala a biletelor de tren, insa intr-un mod care l-a pus pe acelasi plan cu cei pe care ii critica, adica atuala guvernare. Mitrea a calificat drept "o prostie cat casa" majorarea trimestriala cu cinci la suta a pretului biletelor CFR, insa, in acelasi timp a recunoscut ca si el a facut aceasta greseala in 2001.
Mitrea a declarat, joi, la Targu-Mures, ca singurul efect al acestei masuri va fi ca se vor pierde calatori, ca si in 2001, ceea ce nu este nicidecum in acord cu scopul propus, de rentabilizare a CFR. Fostul ministru al Transporturilor a mai recunoscut ca atunci greva generala a ceferistilor, care a durat zeci de zile, a dus la pierderi mai mari decat daca le-ar fi dat acestora salariile solicitate.
Declaratiile sale vin dupa ce, marti, ministrul Transporturilor, Gheorghe Dobre, a anuntat ca tarifele la calatoria cu trenul vor fi majorate cu 8,7 la suta, de la 1 septembrie, in acord cu rata inflatiei.
Ultima majorare a acestor tarife a avut loc in septembrie 2004, cand preturile biletelor au crescut cu 3,1 la suta. Potrivit strategiei privind dezvoltarea sectorului feroviar, aprobata recent de Guvern, tarifele vor fi majorate trimestrial, in medie cu 5 - 7 la suta in termeni reali, in perioada septembrie 2005 - decembrie 2007, pentru a se evita o criza de durata in sistemul feroviar.