Ministrul Administratiei si Internelor, Vasile Blaga, a criticat ieri, in cadrul unei conferinte de presa, ""usurinta"" cu care instantele de judecata dispun, in anumite cazuri, intreruperea executarii pedepselor. ""In primul semestru al acestui
Ministrul Administratiei si Internelor, Vasile Blaga, a criticat ieri, in cadrul unei conferinte de presa, ""usurinta"" cu care instantele de judecata dispun, in anumite cazuri, intreruperea executarii pedepselor.

""In primul semestru al acestui an, 2.490 de cetateni romani au fost condamnati definitiv, deci au primit mandate pentru executarea pedepsei. 40% dintre acestia nu mai sunt in Romania. De ce? Pentru ca, fie inainte de pronuntarea sentintei, fie in perioada dintre pronuntarea sentintei si pana la emiterea mandatului au parasit legal tara. Eu sunt de acord ca orice cetatean roman trebuie judecat, pe cat posibil, in stare de libertate, dar cred ca in astfel de situatii ar trebui luate anumite masuri, adica ar trebui sa li se interzica parasirea localitatii sau a tarii, pentru a putea sa-i dam in consemn la frontiera"", a spus ministrul Blaga.
TIMP. Blaga a facut referiri si la cazul fugarului, ceh Frantisek Priplata, spu-nand ca acesta a avut la dispozitie destul timp sa paraseasca tara, pana la emiterea mandatului de executare a pedepsei. ""Toti infractorii incearca acest lucru. In perioada 2-15 iulie putea parasi legal tara. Eu nu am incredere in criminalul asta, de aceea analizam mai multe piste, inclusiv ca ar fi parasit tara inainte de data de 9 iulie, caci concubina lui iesise din tara, prin Bors, inainte de 9 iulie"", a conchis Blaga. (Radu Crivat)

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National