Amiralul Vicenzo Pace, comandantul portului Palermo, a declarat ieri ca bilantul definitiv al accidentului petrecut sambata, in largul coastelor Siciliei, este de 13 morti, doi disparuti si 23 de supravietuitori. Comandantul a confirmat ca 13 cadavre au fost recuperate din apele marii. Avionul a transportat 38 de persoane, a precizat amiralul, in conditiile in care au circulat informatii contradictorii in legatura cu numarul pasagerilor si cu bilantul accidentului. Bilantul a fost confirmat si de Toto Cuffari, presedintele regiunii Sicilia, care le-a vizitat, ieri dimineata, pe cele 11 persoane ranite aflate sub ingrijire medicala la spitalul Civico din Palermo. Doi copii in varsta de doi si respectiv opt ani se numara printre turistii italieni decedati in urma accidentului avionului, care a fost nevoit sa procedeze la o aterizare de urgenta in largul coastelor portului Palermo. Pilotul aeronavei, Moez Bouguerra, a fost gasit mort, pe scaunul sau. Resturile cabinei pilotilor au fost remorcate pana in portul Palermo, unde au ajuns in cursul noptii. Persoanele date disparute sunt mecanicul de bord si o alta persoana a carei identitate nu a fost dezvaluita de autoritati.
23 de supravietuitori
Operatiunile de cautare a celor doua persoane disparute continuau, ieri dimineata. O nava a marinei italiene si o vedeta a Pazei de Coasta au continuat sa patruleze pe intreg parcursul noptii de sambata spre duminica in zona in care avionul incercase amerizarea, situata la circa 30 de kilometri de Palermo.
Ancheta asupra cauzelor accidentului va fi desfasurata de experti italieni, tunisieni si francezi, intrucat avionul a fost construit in Franta. Dintre cei 23 de supravietuitori, doi sau trei se afla intr-o stare grava, a spus comandantul Vicenzo Pace, care a coordonat operatiunile de salvare. Avionul transporta 35 de turisti italieni si decolase de la Bari, in sudul Italiei, cu destinatia Insula Djerba, din Tunisia. Pilotul semnalase unele probleme sambata, la ora locala 15.30 (16.30, ora Romaniei), si ceruse controlorilor de trafic de la Palermo autorizatia de a efectua o aterizare de urgenta pe aeroportul din oras. Avionul nu a reusit insa sa ajunga pana in Sicila si a fost constrans sa aterizeze pe mare. "Motoarele si-au pierdut puterea si am fost obligat sa amerizez", a explicat pe scurt comandantul aeronavei, Chafik Garbi, care este spitalizat si care deocamdata nu a putut fi interogat de anchetatori.
Avionul ATR-72 fusese construit in 1992 si era folosit pentru curse charter de catre societatea Tuninter, o filiala a companiei Tunisair. Presa italiana publica, ieri, pe primele pagini fotografii spectaculoase ale avionului prabusit in prima zi a celui mai important aflux estival din luna august, cand italienii se indreapta in numar mare spre plajele peninsulei sau ale Africii de Nord. Marturiile supravietuitorilor si ale rudelor victimelor relateaza atat despre salvari miraculoase, cat si despre tragedii individuale. (D.M.)
Despre autor:
Sursa: Ziua
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
🎦 Smart Products, afacerea care caută mereu cele mai noi tehnologii în lume
Sursa: start-up.ro
-
Săptămâna filierelor de producători locali în Auchan: ce găsim la raft...
Sursa: retail.ro
-
Am obosit s-o iau mereu de la început
Sursa: kudika.ro
-
Ce spun nutriționiștii despre legumele și fructele cu pesticide: E mai rău...
Sursa: garbo.ro
-
Deficitul bugetar a urcat la 2,06% din PIB după primul trimestru
Sursa: futurebanking.ro
-
Interviu cu Marian Ion, CEO ING Hubs, IT-ist de pe vremea când a apărut...
Sursa: wall-street.ro