Bucurestiul ar putea avea incepand de anul viitor un circuit de automobilism in jurul Palatului Parlamentului (foto), in cazul in care consilierii municipali vor aproba, in sedinta de azi, desemnarea primarului general Adriean Videanu drept negociat
Bucurestiul ar putea avea incepand de anul viitor un circuit de automobilism in jurul Palatului Parlamentului (foto), in cazul in care consilierii municipali vor aproba, in sedinta de azi, desemnarea primarului general Adriean Videanu drept negociator cu un partener german pentru realizarea acesti proiect. Circuitul ar putea fi realizat, potrivit unui studiu realizat de un concern german, in jurul Casei Poporului. Daca proiectul primeste girul municipalitatii, pe bulevardele din jurul Casei Poporului vor fi organizate, de anul viitor, etape din cadrul Campionatului European de GT si curse de DTM. Circuitul "Road City" ar avea, potrivit proiectului, o pista cu o lungime de 3,115 km si cu o latime de 10-15 m, precum si 14 intoarceri (7 la dreapta, 7 la stanga), cu sase bucati de drum in linie dreapta, cea mai lunga avand 565 de metri. Partea de la standuri va avea o lungime de 265 de metri (580 m cu tot cu intrarea si iesirea), pe actualul amplasament al Parcului Izvor. Investitorii se bazeaza pe o participare maxima a 94.000 de spectatori (83.900 cu locuri si 10.000 in spatiile "standing room"), tribuna fiind amenajata in fata Casei Poporului, cu vedere la Piata Constitutiei. Pe actualul amplasament al Pietei Constitutiei va fi amenajat si centrul de control al circuitului, precum si linia de start. Pentru cei implicati in viitoarele curse, in zona au fost deja identificati 22.000 de metri patrati de spatii de parcare (majoritatea fiind amenajate in special pe actualul amplasament al Parcului Izvor). Investitorii au venit cu aceasta propunere dupa ce au vazut imagini detaliate din satelit ale Bucurestiului si au aflat cu surprindere ca spatiul larg care aparea in jurul Palatului Parlamentului nu era folosit deloc pentru a aduce fonduri la buget. Avantajul pentru oras, pe langa modernizarea carosabilului la calitatea ceruta pentru siguranta unor astfel de curse, va veni si din notorietatea si incasarile pe care astfel de curse le vor aduce.
Formula 1 mai asteapta
Presedintele companiei ce ar urma sa se ocupe de realizarea proiectului, Hartmut Beyer, a declarat ca zona din jurul Casei Poporului reprezinta un amplasament ideal pentru un astfel de proiect. "La inceput mi s-a parut o idee nebuneasca amenajarea unui circuit de automobilism in centrul Bucurestiului. Nic Serbu (n.r. - promotorul in Romania al proiectului) m-a convins sa vin la Bucuresti sa vad locatia, de care am fost impresionat. Imediat mi-am dat seama de potentialul zonei din jurul Palatului Parlamentului", spune Beyer, care a adaugat ca a facut parte din echipa care s-a ocupat de proiectarea circuitului de Formula 1 din Bahrain. Beyer a precizat ca circuitul de la Bucuresti va fi proiectat de arhitectul german Herman Tilke, care a realizat si circuitele de F1 de la Bahrain si Malaysia.
Presedintele firmei germane a precizat ca nu se pune problema, deocamdata, ca un astfel de circuit sa gazduiasca o cursa de F1. "Vrem sa incepem de jos, cu curse organizate pentru piloti privati. Scopul nostru va fi sa organizam etape din cadrul Campionatului European de GT si curse de DTM, campionate foarte competitive. Deocamdata nu se pune problema organizarii la Bucuresti a unei curse de F1 in primul rand din cauza costurilor foarte mari pe care le-ar implica", spune Beyer.
Pe ordinea de zi a sedintei de azi a Consiliului General se afla si un proiect de hotarare prin care se propune trecerea Parcului Izvor din administrarea Primariei Sectorului 5, in administrarea CGMB, prin Administratia de Lacuri, Parcuri si Agrement.
Daca cele doua proiecte vor fi votate, lucrarile de amenajare a circuitului vor incepe in aceasta toamna. (MCZ)


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.