Incredibil dar adevarat! Doar sase bolizi de Formula 1 au luat startul, duminica seara, in Marele Premiu al SUA, celelalte sapte echipe inscrise in circuitul mondial boicotand cursa de la Indianapolis, in semn de protest fata de decizia FIA de a nu l
Incredibil dar adevarat! Doar sase bolizi de Formula 1 au luat startul, duminica seara, in Marele Premiu al SUA, celelalte sapte echipe inscrise in circuitul mondial boicotand cursa de la Indianapolis, in semn de protest fata de decizia FIA de a nu le permite schimbarea pneurilor sau instalarea unei sicane de securitate inaintea virajelor 12 si 13. Astfel, dupa efectuarea traditionalului tur de incalzire, cele 14 monoposturi care folosesc gume Michelin s-au retras la boxe, lasandu-i pe pista doar pe cei sase piloti ai echipelor care folosesc pneuri Bridgestone. Boicotul celor sapte echipe a declansat imediat o isterie generala pe marginea circuitului si in tribune, cei peste 200.000 de spectatori manifestandu-si zgomotos dezamagirea fata de penibilul situatiei. Iritati peste masura, mai ales ca au platit bani grei pentru a vedea la lucru bolizii de Formula 1, unii dintre fanii care au ramas in tribune au huiduit indelung si au aruncat cu diverse obiecte pe circuit. "A fost cel mai grotesc, trist si controversat Mare Premiu din istoria F1. In 55 de ani de sporturi cu motor nu s-a mai intalnit ca 14 monoposturi sa se retraga deodata din cauza problemelor de siguranta a pilotilor", a concluzionat agentia Sports.
Schumi nu s-a bucurat de victorie
Dupa derularea acestui episod penibil, care poate declansa "sentinta la moarte a circuitului mondial de Formula 1", dupa cum titreaza mai multe cotidiane din Spania, Franta, Italia si SUA, s-a consemnat victoria multiplului campion mondial Michael Schumacher, care a reusit sa castige primii lauri din actualul sezon, fiind urmat de coechipierul sau Rubens Barrichello si de Tiago Monteiro, de la Jordan. Si chiar daca intrecerea a fost un simulacru penibil, spectatorii ramasi in tribune au asistat in turul 51 si la un moment anecdotic, Schumi fiind la un pas, dupa ce a iesit de la boxe, sa-l acroseze pe Barrichello, fortat sa iasa in decor de manevra colegului sau! La terminarea pseudocursei, fara sa se bucure de dubla, cei doi piloti de la Ferrari au parasit rapid festivitatea de premiere, singurul ramas pe podium pentru a stropi publicul cu sampanie fiind Monteiro, fericit pentru prima sa performanta din cariera. "A fost o cursa putin ciudata, nu cel mai bun mod de a obtine prima victorie din acest an, dar o astfel de victorie dintr-un total de 84 nu reprezinta un dezastru", a spus Schumi, in vreme ce Barrichello a catalogat cursa drept una trista. "A fost trist sa vedem toate masinile intrand la boxe. Intr-un fel, cand se intampla asa ceva, iti vine si tie sa intri la boxe. Insa nu a fost problema noastra, probabil ca oamenii nu inteleg acest lucru deoarece sunt tristi", a punctat Barrichello. Din tabara cealalta, David Coulthard a explicat sec: "Noi, pilotii, trebuie doar sa respectam instructiunile celor care sunt mai presus decat noi". La randul sau, Jarno Trulli, ocupantul primului pole-position din istoria Toyota, s-a declarat frustrat. "Este o mare frustrare pentru piloti, pentru echipa si pentru fani. Este o bila neagra pentru sportul din SUA. Era clar ca nu putem concura cu acele pneuri", a spus Trulli.
Michelin critica decizia FIA
Revenind la conflictul dintre FIA si cele sapte echipe retrase la boxe, sa precizam ca acesta a izbucnit la putin timp dupa accidentul lui Ralf Schumacher, din timpul celei de-a doua sedinte de incercari de vineri seara. In timp ce germanul accelera la un viraj dinaintea liniei drepte a standurilor, pneul din stanga spate al monopostului Toyota a explodat, Ralf izbindu-se violent de peretii de protectie. In urma acestui accident, medicii i-au recomandat germanului sa nu concureze la Marele Premiu al SUA, locul sau fiind luat de Ricardo Zonta. A doua zi, producatorul Michelin a avertizat echipele care folosesc pneurile sale ca acestea nu sunt sigure si ca pot genera accidente grave in cursa. Imediat, cele sapte echipe care utilizeaza gume Michelin (Toyota, Renault, McLaren-Mercedes, BAR-Honda, Sauber-Petronas, Williams-BMW si Red Bull-Cosworth) au cerut sa poata schimba cauciucurile, dar oficialii FIA au refuzat categoric, prevalandu-se de un articol de regulament, care prevede ca pneurile nu se pot schimba intre calificari si cursa. Lovindu-se de refuzul FIA, cele sapte echipe au solicitat instalarea unei sicane de securitate inaintea virajelor 12 si 13, zona in care s-a produs accidentul lui Ralf Schumacher, pentru reducerea vitezei, solutie refuzata doar de Ferrari. Cu mai putin de o ora inaintea startului oficial, conducerea FIA a anuntat ca-si mentine decizia: "Nici nu se pune problema construirii unei sicane!". Dornici sa gaseasca un numitor comun intre avertizarea Michelin si intransigenta FIA, cele sapte echipe fac o noua propunere, prin Flavio Briatore (Renault). "Suntem de acord ca echipele cu pneuri Bridgestone sa plece inaintea noastra de pe grila de start si sa nu acumulam puncte", a anuntat Briatore. FIA a refuzat din nou, iar contestatarii au decis in bloc sa boicoteze cursa. La cateva minute dupa finalul parodiei de la Indianapolis, Briatore a declarat ca-i pare rau pentru fani. "Atunci cand ai o suspensie defecta poti sa repari masina, dar la noi, problema pneurilor era mult mai grava", a concluzionat Briatore, in timp ce directorul de la Minardi, Paul Stoddart, a afirmat ca intrecerea "nu a fost o cursa, ci o farsa". Ieri, producatorul de pneuri Michelin si-a cerut scuze pentru faptul ca a hotarat, impreuna cu cele sapte echipe, ca acestea sa nu concureze din motive de securitate. "A fost o decizie responsabila. Suntem mandri ca partenerii nostri au fost de acord", a declarat un oficial al Michelin. Totodata, producatorul de pneuri a criticat dur pozitia FIA. "Este regretabil faptul ca sugestiile noastre nu au fost adoptate. Daca ideile noastre ar fi fost aplicate, am fi putut garanta siguranta pilotilor, participarea echipelor noastre si un interes sporit din partea publicului", se arata intr-un comunicat de presa.


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.