In locul cronicii de carte din fiecare miercuri (la rubrica "O carte pe zi") - cateva randuri la debutul editiei a 13-a a "Bookarest"-ului - numele de pana acum al Targului International de Carte de la Bucuresti, abandonat - din pacate - acum. Din ca
In locul cronicii de carte din fiecare miercuri (la rubrica "O carte pe zi") - cateva randuri la debutul editiei a 13-a a "Bookarest"-ului - numele de pana acum al Targului International de Carte de la Bucuresti, abandonat - din pacate - acum. Din cate stiu, nu definitiv. La anul, s-ar putea sa se revina. Sper din toata inima sa se intample asa, pentru ca emblema cea "englezeasca" si jucausa da targului o identitate foarte atasanta, iar Capitalei noastre - un minunat "supranume": Bucuresti - "orasul cartilor" (denumirea "Bookarest", inventata candva de Mircea Stanescu, inventivul artist si caricaturist, speculand asemanarea de sonoritate dintre prima parte a numelui englezesc al orasului, "Bucharest", si "book", carte).
Este - foarte probabil - ultima editie care se desfasoara la sediul "traditional" al targului, la Galeria Etaj 3/4 de la Teatrul National si in restul spatiilor din cladire disponibile. De multa vreme se tot vorbeste despre faptul ca locul e impropriu, ca e prea cald, ca nu se poate face o aerisire cumsecade. Editorii au protestat, organizatorii au fost de acord, dar n-au avut ce face, iar publicul s-a inghesuit printre standuri, avid de carti, oricat de cald a fost si aerul, si... atmosfera, caci cald (dar la figurat!) este si el insusi, publicul care umple de fiecare data targul. Pana la urma, se pare ca paharul s-a umplut si la anul se va cauta o alta solutie. Vor fi chemate sa se "implice" institutiile care ar fi trebuit de mult s-o faca: Ministerul Culturii si Primaria Capitalei. In culise se sopteste despre ideea - ispititoare, cred - a unui targ in aer liber, in corturi uriase, adecvat anotimpului. Oricum, organizatorii de la Artexpo vor proceda la ceea ce se numeste in zilele noastre - cu un barbarism tras in limbajul publicitar tot dinspre engleza - "rebrenduirea" targului. "Rebranding" inseamna o relansare bazata pe remodelarea imaginii unui produs.
In 2006 va fi - deci - acelasi, dar si "alt" Bookarest. Vom trai si vom vedea. Pana atunci... editia a 13-a! Sa fie cu... noroc!!!


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.