Bataia pestelui
UFPR a scos la licitatie confectionarea hologramelor, care a fost adjudecata cu usurinta de cunoscuta firma De la Rue. Acest lucru a fost posibil datorita intocmirii in mod intentionat a unui caiet de sarcini atat de restrictiv, incat nici o firma romaneasca sa nu poata indeplini aberantele cerinte solicitate. Si astfel, o asociatie care numara doar 32 de producatori, a ajuns sa vanda holograme la circa 600 de firme, din care aproximativ o treime desfasoara respectiva activitate in mod permanent. Cu alte cuvinte, toate ambalajele suporturilor muzicale trebuie sa poarte marcaje holografice de securizare pe care sunt inscrise initialele UFPR, astfel incat cele aproximativ 200 de societati comerciale producatoare se vad obligate sa faca reclama pe gratis unei asociatii care nu le reprezinta interesele. Ceea ce este departe de legalitate, reclamand interventia din oficiu a Consiliului Concurentei. Lucru care, din pacate, nu s-a petrecut pana la aceasta data.
Nereguli flagrante la UFPR descoperite chiar de ORDA
In urma unei cereri si a unor documente justificative, producatorul trebuie sa depuna o cerere la ORDA spre a i se elibera un anumit numar de marcaje holografice, sa spunem 60.000 pentru un titlu. Documentul este valabil 30 de zile. Cu hartia parafata se duce apoi la UFPR si cumpara pentru inceput 20.000 de holograme. Sa zicem ca mai cumpara alte 20.000 dupa trei saptamani si se opreste aici, deoarece casetele, CD-urile si DVD-urile nu s-au vandut. O functionara din cadrul UFPR, pentru a-si rotunji in mod ilegal propriile venituri, a fost prinsa de ORDA cu mana bagata pana la cot in borcanul cu miere. Femeia tinea evidenta marcajelor holografice care n-au fost eliberate, si in ultima sau penultima zi inainte de expirarea celor 30 de zile le vindea altor persoane care nu obtinusera aprobare din partea ORDA. Acest gen de piraterie, care se afla din luna aprilie anul curent in atentia Politiei, a fost posibila datorita incapacitatii UFPR si ORDA de a gestiona si administra in mod corect si legal marcajele holografice.
UFPR, un organism inutil
In acel moment, ORDA ar fi putut aplica prevederile Ordonantei nr.45, art. 6, alin. 1 care prevede: "In cazul in care se constata incalcarea de catre aceasta (n.r.-UFPR) a conditiilor stabilite prin decizie a directorului general, Oficiul Roman pentru Drepturile de Autor va putea propune o alta persoana juridica, care sa elibereze marcajele holografice". Dar n-a facut, la mijloc fiind cine stie ce interese obscure.
Ce-i drept, ulterior, Oficiul a inceput sa repartizeze holograme solicitantilor tinand nominal evidenta seriilor acestora, dar in acel moment s-a produs un alt fenomen. La data de 25 mai, ORDA n-a mai putut aloca serii de marcaje holografice, deoarece stocul UFPR fusese epuizat. Ceea ce demonstreaza ca acest ultim organism, dupa ce ca este anticoncurential, birocratic si inutil, mai e si incapabil sa puna in vanzare hologramele necesare in industria muzicala. Curios este faptul ca marcajele holografice pentru filme imprimate pe diverse suporturi sunt vandute direct de catre ORDA, si nu prin intermediul unei asociatii capusa, care detine in mod absurd monopolul asupra acestei activitati.
Solutii alternative
Firmele AMMA Service si AMMA Record vor aplica pe casetele, CD-urile si DVD-urile audio comercializate - pe langa marcajele holografice impuse - propriile insemne, pentru a-si individualiza productia. Acestea vor fi confectionate de Compania Nationala "Imprimeria Nationala" SA. Si daca tot veni vorba despre Imprimerie, poate ca ar fi de luat in seama propunerea ca aceasta societate comerciala sa preia activitatea de distribuire a marcajelor holografice, de vreme ce este o firma cu capital integral de stat, aflata in subordinea Ministerului Finantelor Publice. Fara indoiala, Compania ar putea reprezenta interesele tuturor celor care produc holograme (nu doar a 32 de firme), avand capacitatea tehnica necesara pentru o asemenea activitate de anvergura.
Despre autor:
Sursa: Ziua
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
🎦 Smart Products, afacerea care caută mereu cele mai noi tehnologii în lume
Sursa: start-up.ro
-
A scăzut încrederea în economie
Sursa: futurebanking.ro
-
Săptămâna filierelor de producători locali în Auchan: ce găsim la raft...
Sursa: retail.ro
-
Am obosit s-o iau mereu de la început
Sursa: kudika.ro
-
Ce spun nutriționiștii despre legumele și fructele cu pesticide: E mai rău...
Sursa: garbo.ro
-
Shimbări la vârful Allianz-Țiriac Pensii Private: Virgil Ichim pleacă de la...
Sursa: wall-street.ro