Chiar in prima saptamana a lansarii, Televiziunea Senso a fost invitata, alaturi de Eurosport, Sky Sport, RTL, Rai Uno sau M6, la unul dintre cele mai renumite raiduri din lume. Transmassif 2005 este un raid total, o aventura teribila desfasurata de-
Chiar in prima saptamana a lansarii, Televiziunea Senso a fost invitata, alaturi de Eurosport, Sky Sport, RTL, Rai Uno sau M6, la unul dintre cele mai renumite raiduri din lume. Transmassif 2005 este un raid total, o aventura teribila desfasurata de-a lungul si de-a latul unui vulcan ce masoara peste 750 km. Si mai ales un eveniment care, ajuns la cea de-a VIII-a editie, a capatat o notorietate extraordinara.Oana Georgescu, realizatorul emisiunii "Stil si Sport" de la "Senso", a participat la raid, cerand in mod expres organizatorilor sa fie supusa presiunilor si extremelor concursului! Pasionata si practicanta a tuturor sporturilor extreme, ea detine, printre altele, recordul national la scufundare la mare adancime in apa libera, cu 84 de metri, performanta atinsa in Marea Rosie. Oana a participat pana acum la o multime de astfel de raiduri, in desertul marocan, (rally-raid 100% feminin din lume), apoi la trei editii ale raidului umanitar "Cu papucii prin desert, Bucuresti - Dakar", la autohtonul Carpat Trophy sau la "Marlboro Adventure Team" in Muntii Stancosi.
Raidul a pornit din Clermont Ferrand, de la peste 1.800 m altitudine si s-a incheiat dupa mai bine de o saptamana pe malul Marii Mediterane, la Montpellier. Unul dintre ultimele puncte de control care trebuia bifat de concurenti s-a aflat chiar pe stadionul din Montpellier. S-au inscris 40 de echipe de pe trei continente - Europa, SUA si Africa -, concurentii participand in fiecare zi, la probe de mountain biking, alergare, orientare, caiac-canoe, rafting, tiroliana si coborare in rappel. Majoritatea contracronometru, toate pe teren accidentat si foarte variat, in conditii de temperatura extreme. S-au parcurs 150 km zilnic, ceea ce pentru un traseu atat de variat este enorm.
Startul se dadea dis-de-dimineata, iar ziua de concurs se incheia noaptea tarziu. Nu cei ce treceau primii linia de sosire erau aceia care castigau etapa. Pentru a puncta in clasament ei trebuia sa bifeze cat mai multe puncte de control si balize bonus raspandite peste tot, in conditii de cursa, avand la dispozitie doar harta si busola. Balizele bonus erau anulate daca echipa rata un punct de control obligatoriu, suprafata pe care erau instalate fiind enorma.
Una din cele mai dure probe a fost cea de noapte, o etapa speciala care a inclus alergare si orientare. Iar a cauta contracronometru, in bezna, pe un perimetru de 40 de km de padure, teren alunecos si stanca zeci de puncte de control si de balize bonus nu este deloc la indemana oricui.


Despre autor:

Libertatea

Sursa: Libertatea


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.