Vreme de peste jumatate de secol, Nissan Patrol a fost un pionier, un 4x4 autentic si credibil inca de la inceput. Exemplare apartinand tuturor celor cinci generatii de Patrol, dezvoltate din 1951, si-au petrecut fiecare zi castigandu-si dreptul de a

Vreme de peste jumatate de secol, Nissan Patrol a fost un pionier, un 4x4 autentic si credibil inca de la inceput. Exemplare apartinand tuturor celor cinci generatii de Patrol, dezvoltate din 1951, si-au petrecut fiecare zi castigandu-si dreptul de a exista pe intreg mapamondul. Patrol-ul poate fi gasit pe campuri, in munti, in mine si in locurile cele mai dificile de pe glob. Varsta nu este un impediment: unele dintre cele mai vechi exemplare inca mai sunt utilizate in mod curent.

Cea mai extinsa gama 4x4

Faptul ca sunt niste vehicule pe care te poti baza neconditionat sustine credibilitatea pozitiei de lider a marcii Nissan pe piata automobilelor 4x4: Patrol este una dintre cele mai infloritoare game de modele cu tractiune integrala, purtand emblema Nissan. De la X-TRAIL la Patrol, via Terrano, Murano si - in curand - noul Pathfinder, gama 4x4 Nissan se numara printre cele mai bogate de pe piata.
Totusi, aceste performante nu ar fi fost posibile daca Patrol nu ar fi cunoscut o dezvoltare continua. Actuala generatie, a cincea, a fost introdusa in 1998, beneficiind de o serie de modificari mecanice in 2000, inclusiv adoptarea unui nou motor turbo diesel de 3,0 litri care l-a inlocuit pe cel anterior, de 2,8 litri.

Schimbari multiple

In cazul noului Patrol, este vorba despre o serie mult mai mare de schimbari care depasesc cu mult ceea ce inseamna un facelift conventional. Cu exceptia acoperisului, toate panourile exterioare au fost schimbate. Automobilul are o parte frontala cu linii indraznete, un aspect complet nou al partii din spate si scari laterale noi, integrate, in timp ce modificarile aduse motorului turbo diesel de 3,0 litri ofera acum o putere si un cuplu superioare. Puterea a crescut de la 116 kW la 118 kW (de la 158 CP la 160 CP), in timp ce cuplul a fost marit de la 354 Nm la 380 Nm.

NISSAN PATROL 3

La versiunile superioare de echipare, pot fi gasite acum jante noi, de 17 inch din aliaj (fata de 16 inch la versiunea anterioara) si o protectie rigida pentru roata de rezerva atasata usii din spate.

Mai mult lux

Cele mai mari schimbari se gasesc la interior. Desi Patrol ramane in esenta un vehicul off-road rezistent, Nissan a considerat ca nu exista nici un motiv ca utilizatorii sa nu beneficieze de o binemeritata doza de lux chiar daca exploateaza si latura utilitara a vehiculului. Drept rezultat, noul Patrol prezinta un interior complet nou, materiale de o calitate superioara si un plus de confort si de echipamente.
Scaunele au o forma imbunatatita care ofera un confort sporit si un sprijin mai bun si, pentru prima oara, sunt disponibile optional si cu tapiserie Alcantara. Ca si pana acum, modelul de varf de gama are tapiteria scaunelor din piele: ambele versiuni de tapiterii sunt disponibile in culorile negru si ecru, iar bancheta din spate gliseaza pentru a crea, dupa dorinta, un plus de spatiu pentru bagaje sau pentru picioare.

Un off-road inegalabil

Puntile rigide fata/spate permit o adaptare perfecta a rotilor la terenurile cu grad de dificultate ridicat, in timp ce cursa lunga a suspensiilor si garda la sol generoasa contribuie la capacitatea vehiculului de a urca pe teren stancos. In utilizarea zilnica pe drumurile acoperite cu macadam, Patrol opereaza cu tractiune simpla, toata puterea fiind dirijata spre rotile din spate. Cand suprafata de rulare devine inselatoare, poate fi selectata imediat tractiunea 4x4, cu raport inalt, prin intermediul unui al doilea levier de transmisie, amplasat pe consola centrala.
Si trecerea la tractiunea 4x4 cu raport jos se poate face imediat, de aceasta data la viteze de pana la 40 km/h, pentru a se asigura o deplasare off-road fara probleme.
Pentru trasee off-road dificile, arsenalul electronic al automobilului Patrol include un sistem de blocare a diferentialului spate, actionat prin intermediul unui comutator a carui amplasare a fost mutata pe consola centrala pentru comoditatea utilizarii si o bara stabilizatoare spate care poate fi decuplata de pe locul conducatorului auto.
Daca vehiculul ruleaza cu mai putin de 24 km/h, o simpla apasare a unui buton de pe plansa de bord va decupla bara stabilizatoare spate, permitand vehiculului sa parcurga fara probleme terenul denivelat gratie unei si mai bune articulari a puntii spate. Totusi, pe teren plat, bara stabilizatoare spate ajuta la pastrarea controlului asupra ruliului caroseriei pentru un plus de control si confort la viteze mari. Acest sistem inovator ofera siguranta ca sasiul automobilului Patrol va avea oricand performante maxime.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.