"Retailerii c
"Retailerii cu discounturi mari au fost cei mai ocupati anul trecut: Tengelmann (Plus) si Rewe (Penny Market) au incercat toate solutiile pentru pozitionarea pe piata din Bucuresti, dar pretul terenurilor si al spatiilor le face munca foarte solicitanta. Din acest motiv, tot mai multe spatii vor fi deschise in provincie in loc de Capitala", se arata in studiu.
Analiza Colliers arata ca preturile - atat la inchirierea spatiilor comerciale, cat si la vanzare - au crescut rapid in 2004, in unele cazuri cu 20-50%. Majorarea a fost deteminata de diferenta inregistrata intre cererea mare si oferta scazuta de spatii.
Cele mai ridicate preturi sunt practicate in zona Bulevardului Magheru, unde este depasit nivelul de 100 de euro lunar pe metru patrat.
Si in zonele din apropierea centrului Capitalei au fost inregistrate cresteri de preturi, nivelul chiriei ajungand, in cazul spatiilor situate pe Calea Mosilor, la 30-50 euro pe metru patrat lunar.
Aceeasi evolutie ascendenta a fost remarcata si pentru zonele periferice, unde preturile variaza intre 8 si 15 euro pe metru patrat.
Referitor la terenuri, preturile au urcat in unele cazuri de la 70-150 de euro pe metru patrat, in 2002, la 200-350 euro pe metru patrat, arata Colliers.
Analiza mentioneaza ca piata de retail a avut o dinamica deosebita in 2004, aproape toate companiile dorind sa-si dezvolte activitatile. In plus, mai multe companii sunt in diverse stadii privind patrunderea pe piata romaneasca - Tengelmann, Kaufland, miniMax.
Principalele lanturi de magazine cash & carry sunt Metro si Selgros, in timp ce pe segmentul de hypermarketuri activeaza Carrefour si Cora, iar pe piata conceptului de do-it-yourself centrele Bricostore si Praktiker.
Cele mai mari centre comerciale sunt mall-urile Plaza Romania si Bucuresti Mall, Jolie Ville si Unirea Shopping Center.
In proces de dezvoltare sunt si lanturile de farmacii Sensiblu si Eurofarmacia, cele mai multe banci din Romania (ING, Citibank, Banca Transilvania, BRD, etc), precum si Flanco, Domo, Altex (electrocasnice) sau Mobexpert (mobila). "Anul 2004 a fost unul plin pentru aproape toti retailerii. Mai intai de toate, ei au inteles ca piata romaneasca are un potential ridicat si, totodata, ca intrarea pe aceasta piata sau dezvoltarea activitatilor nu este atat de usoara cum pare", concluzioneaza analistii Colliers.
Despre autor:
Sursa: Curierul National
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
Femeia care rescrie felul în care copiii învață să vorbească
Sursa: start-up.ro
-
Răzvan Ghenu, Arggo: Ne confruntăm cu din ce în ce mai multe atacuri cibernetice
Sursa: retail.ro
-
Care este ziua ta norocoasă în funcție de zodie în săptămâna 29 aprilie - 5 mai
Sursa: garbo.ro
-
UniCredit va oferi carduri adaptate pentru nevăzători
Sursa: futurebanking.ro
-
Oracolul Îngerilor: Ce mesaj are Îngerul Păzitor pentru 26 aprilie 2024?
Sursa: kudika.ro
-
Ce măsuri au luat cele mai importante zone turistice din Italia pentru a...
Sursa: wall-street.ro