Se stie, piesele fundamentale ale creatiei plastice romanesti sunt demult in muzeele tarii. Aparitia pe piata artei a unei lucrari semnate de Grigorescu, Aman, Luchian, Andreescu sau Tonitza reuseste sa spulbere previziunile specialistilor mai putin
Se stie, piesele fundamentale ale creatiei plastice romanesti sunt demult in muzeele tarii. Aparitia pe piata artei a unei lucrari semnate de Grigorescu, Aman, Luchian, Andreescu sau Tonitza reuseste sa spulbere previziunile specialistilor mai putin optimisti, potrivit carora ''asemenea valori au intrat in colectii private pentru doua sau chiar trei generatii de acum inainte''. Numai ca piata bunurilor artistice este, fara rezerve, singura care nu poate fi cuantificata. Un Grigorescu vandut recent la ''Alis'' - pictura ''Car cu boi'' - nu face decat sa adevereasca valabilitatea acestei constatari.
Chiar daca pretul la care a fost adjudecata lucrarea a fost mai mic cu cateva sute de milioane de lei fata de ultimul ''Car cu boi'' vandut la un pret record in 2004, tot la Alis. Istoricii sunt de parere ca este o aberatie sa socotesti intangibila toata opera lui Grigorescu, Aman, Luchian sau Pallady. Ce-i drept,
ne-am obisnuit cu ideea, falsa de altfel, ca atunci cand o lucrare atinge un miliard de lei, autorul ei ''are cota''. Nu insa si atunci cand e vorba de un clasic.
Adevarata valorizare a unui artist cum este, de pilda, Grigorescu este data de vanzarea tablourilor sale la licitatiile din strainatate. Dar cine sa auda?!

Curierul National

Sursa: Curierul National



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.