Anul abia trecut a adaugat o cifra cu greutate comertului liber cu arta din Romania: un deceniu si jumatate. Nu era greu de calculat intervalul de timp ce s-a scurs din '90 incoace, perioada in care arta romaneasca si-a redobandit dreptul de a ci
Anul abia trecut a adaugat o cifra cu greutate comertului liber cu arta din Romania: un deceniu si jumatate. Nu era greu de calculat intervalul de timp ce s-a scurs din '90 incoace, perioada in care arta romaneasca si-a redobandit dreptul de a circula.
Mai dificil, ca sa nu spunem mai jenant, ar fi relevarea modului cum a reintrat in peisajul cultural autohton. Pe scurt, tabloul mult-asteptat nu este departe de imaginea unei compozitii abstracte, cand stangace, cand agresiva, ascunzand parca neputinta autorului (vezi actorii pietei - colectionari, negustori, investitori) de a-si transmite mesajul.
Altfel spus, pastrand proportiile, intr-o economie de piata care nu functioneaza, este exclus sa avem o piata de arta fara cusur.
Fluctuatiile evidente - momente cand un artist e la moda, si atunci se vinde bine, pentru a intra apoi, inexplicabil, intr-o zona a lipsei de interes -, invazia falsurilor, absenta targurilor periodice de arta, incapacitatea coagularii unei relatii consecvente intre negustor, expert si cumparator au contribuit la situatia cel putin abstracta a stagnarii cotelor artistilor clasici si contemporani sub nivelul celor meritate.
Dar, am intrat intr-o alta ''era'', a promisiunilor ca, chiar si arta va trai mai bine.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.