Parintii acuza Ministerul Educatiei ca subiectele pentru tezele cu subiect unic ii obliga pe elevi sa invete mecanic si sa recurga la meditatii pentru a reusi la aceste examene.

Federatia Nationala a Asociatiilor de Parinti ii acuza pe autorii subiectelor tezelor unice si pe ministrul Educatiei, Cristian Adomnitei, printr-o scrisoare deschisa, ca subiectele pentru tezele unice sint "stufoase si complicate". Din anul scolar 2007-2008, tezele cu subiect unic au inlocuit testele nationale ca modalitate de admitere in liceu.

"Avind in vedere ca programele la toate materiile sint extrem de incarcate, cu notiuni in dezacord cu virsta elevilor si pe care nu le vor folosi niciodata in viata, ne exprimam dezacordul fata de subiectele propuse pentru tezele cu subiect unic", spun parintii nemultumiti. Acestia considera ca maniera in care au fost compuse aceste subiecte nu exprima decit dorinta celor de la minister "de a le demonstra copiilor ca s-au obosit degeaba sa invete mecanic niste notiuni mult prea grele pentru ei” si de a-i face pe parinti sa analizeze tot mai mult necesitatea si oportunitatea meditatiilor, incepind chiar si cu clasa a V-a sau a VI-a.

Parintii spun ca subiectele la limba si literatura romana sint prea complexe si neatractive pentru un copil de clasa a VIII-a. Acestia dau exemplu un subiect care propune spre analiza la prima vedere o poezie de Nicolae Labis, ce contine expresii din folclor cum ar fi "iarba-ntomnata", pe linga care elevul are de facut si doua compuneri. "Considerati ca aceste subiectele stufoase si complicate se adreseaza copiilor de clasa a VIII-a? Nu cumva erau pentru studentii de la Facultatea de Litere si le-ati incurcat?", se intreaba reprezentantii parintilor. In opinia acestora, aceste subiecte cauta doar sa incurce elevii, sa-i descurajeze si nicidecum sa verifice daca elevii dispun de un bagaj corespunzator de cunostinte.

Situatia este aceeasi si la restul materiilor de examen, spun parintii. "In legatura cu subiectele propuse la geografie, credem ca, daca ar fi vazute de partenerii nostri din Uniunea Europeana, acestia ar ramine socati de faptul ca in timp ce la ei copiii se orienteaza dupa harti si studiaza programe de localizare prin sistemul GPS, in Romania hartile trebuie memorate", se arata in scrisoarea parintilor. In ceea ce priveste matematica, parintii acuza ca subiectele au acelasi volum mare de exercitii si probleme cu un grad de dificultate foarte ridicat. "In concluzie, copiii din Romania nu sint invatati cum sa invete, nu sint evaluati cum trebuie si nu sint formati pentru viata", incheie scrisoarea parintilor.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.