Consiliul National al Audiovizualului a aprobat modificarea prevederilor legislatiei audiovizuale privind promovarea bauturilor alcoolice, radiodifuzorii urmand sa difuzeze, dupa ora 22:00, doua avertismente sonore si vizuale privind efectele nocive ale consumului de alcool la volan. Astfel, potrivit noilor prevederi ale articolului 134 din Cod, "(1) Calupurile publicitare in care se promoveaza bauturi alcoolice (indiferent de concentratia alcoolica) se vor incheia cu avertismentul, sonor si vizual: 'Nu te urca la volan dupa ce ai consumat alcool!>>, (2) Calupurile publicitare in care se promoveaza bauturi spirtoase se vor incheia cu avertismentul, sonor si vizual: 'Consumul excesiv de alcool dauneaza grav sanatatii>>, (3) Dupa ora 22:00, radiodifuzorii vor difuza alternativ avertismentele cuprinse la alineatele (1) si (2)". In paralel, CNA sustine, impreuna cu Directia Politiei Rutiere din cadrul Inspectoratului General al Politiei Romaniei si Asociatia Berarii Romaniei, campania "Realitatea se schimba cand conduci baut", lansata in vederea responsabilizarii soferilor si informarea acestora cu privire la efectele nocive ale consumului de alcool la volan. Spoturile TV si radio se adreseaza soferilor cu varste intre 18 si 35 de ani din zonele urbane, persoane independente, sociabile si cu un ritm de viata alert. Proiectul se va derula timp de trei ani, incepand din februarie 2008, si reprezinta prima initiativa de acest pe termen mediu-lung. Prima etapa, care se va derula pana la finele anului, se va concentra pe cresterea gradului de constientizare a efectelor alcoolului asupra abilitatilor de a sofa. "Realitatea se schimba cand conduci baut" este o campanie sustinuta si avizata de Ministerul Sanatatii si Familiei.