10 mii de euro costa fiecare pagina in cataloagele tour-operatorilor
Vom aloca 5 milioane de euro pentru campania de marketingIn ultimii ani, turismul romanesc a luat amploare, mai mult decat atat, potrivit datelor furnizate periodic de catre Institutul National de Statistica (INS), majoritatea turistilor din Romania sunt straini. Rezultatele insa nu sunt satisfacatoare, fapt pentru care Ministerul Comertului si Turismului a decis ca in anul ce vine sa aloce peste 25% din bugetul de promovare externa, estimat la peste 20 de milioane de euro, pentru ca Romania sa apara in cataloagele marilor tour-operatori straini.
"De ani de zile se solicita Romaniei contributia la campaniile pe care marii tour-operatori sunt dispusi sa le faca pentru a promova tara noastra. Multe tari sustin financiar aparitia ofertelor lor turistice in cataloagele marilor tour-operatori mondiali precum TUI, Neckermann si ITS", a explicat Lucia Morariu, secretar de stat in Ministerul pentru Comert, Turism, IMM si Profesiuni Liberale.
"Anul acesta, sumele cu care Romania isi va sustine aparitia in cataloagele agentiilor straine de turism, nu vor fi consistente", a adaugat aceasta."Romania a intarziat nepermis de mult sa participe la campanii de marketing""Este un lucru uzual sponsorizarea insertiilor diverselor tari in cataloagele tour-operatorilor mari. Fac asta tari precum Spania, Suedia sau Turcia. Acest lucru este foarte important deoarece, daca esti prezent in cataloagele marilor turoperatori, si ceilalti, de talie medie sau mica, isi indreapta atentia catre tine", spune Ioana Nan, directorul Biroului de Promovare Externa a Romaniei din Germania.
Potrivit acesteia, preturile de aparitie intr-un astfel de catalog pornesc de la 10.000 de euro pentru o pagina.
Directorul agentiei Danubius din Constanta, singura care apartine grupului TUI, Ciprian Popescu, sustine ca marii turoperatori straini au solicitat pentru prima data in urma cu 15 ani ca tarile care vor sa apara in cataloagele lor sa plateasca aceste aparitii. Oficialii care s-au perindat prin turismul romanesc au refuzat insa acest demers.
Potrivit lui Popescu, faptul ca Romania a iesit treptat din atentia turoperatorilor straini a fost consecinta deciziei de a nu se plati aparitiile din catalog.
"Din punctul meu de vedere, Romania a intarziat nepermis de mult sa participe la campanii de marketing pentru promovarea turismului, chiar daca TUI, cel mai mare tour-operator mondial, a incercat de-a lungul anilor sa convinga oficialii romani sa faca acest lucru", a completat directorul Danubius."Pana si" Albania isi sustine financiar aparitia in cataloageDirectorul agentiei Latina, reprezentanta in Romania a turoperatorului Neckermann, Doru Glavan, spune la randul sau ca toate tarile isi sustin financiar aparitia in aceste cataloage, "pana si" Albania sau Bulgaria.
"Nici nu imi vine sa cred. Unde n-ar da Dumnezeu sa incepem si noi acest demers. In sfarsit, intram si noi in randul lumii. Toate tarile care vor sa atraga turisti straini, toate participa la campaniile pubilicitare ale marilor tour-operatori", adauga acesta.
Totodata, directorul general al companiei Blue Line, reprezentantul in Romania al turoperatorului ITS, Iulian Andrei, spune ca a cerut de multa vreme sa faca acest lucru celor care au condus turismul romanesc. "Din pacate, pana acum nu s-a putut. Spuneau ca nu exista proceduri sa faca asta.
Aparitia in cataloagele acestor turoperatori este cea mai buna forma de promovare, pentru ca merge direct la tinta. Cataloagele ITS, de exemplu, au tiraje de doua milioane de exemplare si merg si la 18.000 de agentii de turism revanzatoare", adauga acesta.
Intentia de a promova turismul din tara nu este deloc una rea, problema ar fi ca atat TUI, cat si Neckermann au renuntat inca de acum doi ani sa mai aduca turisti straini in tara, mai mult decat atat, au scos din cataloagele lor ofertele romanesti.