Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor atrage atentia cunparatorilor asupra produselor traditionale, garantate prin renume, care pot fi falsificate de producatori. Avertismentul se refera in special la mezelurile romanesti cum ar fi salamul de vara, parizerul, carnatii cabanos, trandafir sau salamul Victoria, produse pe care romanii le mananca cu placere, fara sa stie ca, de multe ori, sub acoperirea numelui, cumpara de fapt altceva. Noile norme intrate in vigoare inca dn 2007 se refera la proportia de apa, grasime, proteine, amidon sau la interzicerea totala a unora dintre acestea in continutul anumitor produse din carne. Unii producatori reusesc insa sa fenteze legea schimbandu-i denumirea traditionala, prin adaugarea unui singur cuvant. „Daca produsul Salam de vara este inregistrat si presupune un continut de apa de maximum 50%, 'Salamul de vara Goguta>>, spre exemplu, care depaseste aceasta limita va fi cu totul altceva. Dintr-o data avem o problema, umiditatea. Daca aceasta este crescuta fata de produsul stas acceptat, inseamna ca vom cumpara mai multa apa decat carne. Este inadmisibil ca un producator sa vanda un produs con form, iar un 'baiat destept>> sa ii schimbe numele, sa il faca inferior calitativ si sa-l vanda pe piata la un pret apropiat“, a declarat presedintele Asociatiei Romane a Carnii, Sorin Minea. Potrivit vicepresedintelui ANPC, Gheorghe Ciubotaru, prin alaturarea unui nume la denumirea originala a produsului se creeaza o practica care face cumparatorul sa ia o decizie pe care altfel nu ar fi luat-o. Pentru utilizarea acestui procedeu poate fi aplicata, de la 1 ianuarie 2008, legea practicilor comerciale incorecte, care prevede amenzi de pana la 60 milioane de lei. Potrivit lui Sorin Minea, un pericol il reprezinta producatorii straini care „distrug industria carnii din Romania“.

Firme de renume sanctionate de ANPC
La sase luni de la intrarea in vigoare a actului normativ ce impune noi parametri de calitate, proportia preparatelor din carne cu abateri generale privind protectia consumatorului a crescut cu aproximativ 50%.