Proiectele urmeaza a fi transmise Comisiei in lunile mai - iunieIn primul semestru al acestui an, Ministerul Transporturilor va trimite Comisiei Europene (CE) primele proiecte de finantare, din fonduri structurale, a constructiei tronsoanelor de auto
Proiectele urmeaza a fi transmise Comisiei in lunile mai - iunieIn primul semestru al acestui an, Ministerul Transporturilor va trimite Comisiei Europene (CE) primele proiecte de finantare, din fonduri structurale, a constructiei tronsoanelor de autostrada, a declarat ieri ministrul de resort, Ludovic Orban. Acesta a mai precizat ca la preluarea portofoliului de ministru proiectele pentru lucrarile mari de infrastrucutra care pot fi finantate din fonduri europene erau in mare intarziere. Potrivit lui Orban, in perioada urmatoare vor fi facute aplicatii pentru proiecte de reabilitare, dar de dimensiuni mai mici.
Cel mai important proiect al Ministerului Transporturilor in acest inceput de an este proiectarea si constructia tronsonului de autostrada Cernavoda - Constanta. Tronsonul va avea aproximativ 52 de kilometri si va fi impartit in doua sectoare, Cernavoda - Mangalia (19 km) si Medgidia - Constanta (32 km), iar valoarea proiectului este estimata la 400 de milioane de euro. Primul tronson va avea doua pasaje peste autostrada si 12 viaducte, iar pe cel de-al doilea vor fi amenajate patru pasaje, un nod rutier si cate doua viaducte si poduri. Contractul de proiectare si executie este estimat ca va fi semnat pana la sfarsitul lunii februarie, perioada de executie a lucrarilor fiind de 24 de luni, incepand cu luna martie a acestui an.
Dupa ce licitatia a fost amanata de pe 4 ianuarie pe 17 ianuarie pentru a da posibilitatea tuturor reprezentantilor companiilor interesate sa se intoarca din concediu, Compania de Autostrazi a primit 27 de oferte preliminare din partea a 24 de firme din Franta, Germania, Grecia, Israel, Italia, Austria, Portugalia, Spania si Turcia.
Din pacate, nicio firma romaneasca nu a putut participa la licitatie din cauza conditiilor dure impuse de Banca Europeana de Investitii. Pentru a participa, ofertantii trebuie sa fi construit in ultimii sase ani cel putin doua autostrazi, sa fi avut cel putin doua proiecte in valoare de 100-160 de milioane de euro, iar cifra de afaceri pe ultimii cinci ani trebuie sa fie in jurul valorii medii de 100-150 milioane de euro, in functie de tronsonul licitat.
Bugetul pentru finantarea proiectelor de constructie a autostrazilor pentru anul 2008 se ridica la 364 milioane de lei, ceea ce reprezinta aproximativ 14% din suma solicitata de Compania de Autostrazi, respectiv 2,5 miliarde lei.De ce avem nevoie de fondurile europene pentru drumuri?Programul Operational pe Sectorul Transporturi este foarte important pentru Romania. Banii alocati pot permite micsorarea decalajelor dintre tara noastra si UE, in special, in domeniul infrastructurii rutiere, unde situatia este alarmanta. Fata de situatia anului 1990, reteaua rutiera s-a extins pana in 2007 cu doar 9 procente.
Astfel, potrivit datelor regasite pentru anul trecut in documentele oficiale, din totalul de retea de 79.454 km, 15.712 km (19,8%) sunt drumuri nationale si 63.742 km drumuri judetene si locale.
Exista doar 211 km de autostrada. Reteaua este alcatuita din 20.880 km (26,3%) de drumuri pavate, 20.200 km (24,4%) de drumuri cu imbracaminti usoare si 38.374 km (48,3%) de drumuri pietruite si de pamant.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.