Vladimir Voronin,
presedintele Moldovei, a anuntat rezultatele vizitei de lucru pe care a avut-o in
Bulgaria. Conform cotidiantului Timpul, serviciul de presa al presedintelui Gheorghi
Parvanov a infirmat o intalnire dintre cei doi sefi de stat. "Nu ne
deranjeaza vizitele private ale presedintelui, ci faptul ca acesta se plimba
aiurea pe banii nostri, iar o armata de jurnalisti de-ai sai ne spala creierii.
In calitate de reporter, care are misiunea de a informa corect societatea, nu
va pot garanta ca intrevederea celor doi sefi de stat a avut loc...”, scrie
jurnalistul de la Timpul.

VIZITA FANTOMA. Un
comunicat al presedintiei moldovene dat publicitatii luni informa ca Voronin
s-a intalnit cu Parvanov si au discutat despre "interesul reciproc pentru
consolidarea dialogului moldo-bulgar pe diverse planuri,
evidentiindu-se in acest sens unele prioritati pentru anul 2008".
Comunicatul descria in detaliu temele discutiilor - facilitarea regimului de
vize cu Bulgaria pentru cetatenii moldoveni si participarea investitorilor
bulgari la proiecte de dezvoltare a infrastructurii de transport in Republica
Moldova - si anunta ca Voronin l-a invitat pe Parvanov la Chisinau si
acesta a acceptat. Site-ul presedintiei bulgare nu a pomenit nimic despre
vizita, despre care nu stiau nici jurnalistii bulgari. Nici postul public de
televiziune, nici cel de radio din Bulgaria nu au difuzat nicio stire pe
aceasta tema. Contactat de cotidianul moldovean, serviciul de presa al
presedintiei bulgare nu prea a stiut sa raspunda la intrebarile legate de
vizita lui Voronin, prezentata la Chisinau ca fiind una "de lucru". "Puteti
sa ne confirmati ca aceasta intrevedere a avut loc?" a fost intrebata
Madlen Stoianova de la serviciul de presa al lui Parvanov. Raspunsul ei a fost
mai mult decat ezitant: "Daca Serviciul de presa al presedintelui Voronin
a anuntat despre aceasta vizita, inseamna... Nu a fost o vizita oficiala".
"A fost o vizita privata sau de alta natura?", a insistat reporterul.
"Nu stiu, nu am asemenea informatii", a venit raspunsul. Cu toate
acestea, posturile de televiziune pro-prezidentiale Moldova 1 si NIT au relatat
pe larg cu mare pompa despre "vizita de lucru" a presedintelui
Voronin la Sofia. In ambele cazuri, "televiziunile au manipulat si
dezinformat opinia publica, difuzand imagini de arhiva fara a mentiona acest
lucru, iar asa-zisii reporteri au citit comunicatul de presa de la presedintia
Moldovei", scrie Timpul de dimineata.