Anul electoral va ridica afacerile PR-ului politic
Deficit de specialisti pe acest segment
"Independentii" - potentiali clienti ai agentiilorPiata romaneasca de PR va creste anul acesta cu 20-30 de procente la o valoare de peste 25 de milio
Anul electoral va ridica afacerile PR-ului politic
Deficit de specialisti pe acest segment
"Independentii" - potentiali clienti ai agentiilorPiata romaneasca de PR va creste anul acesta cu 20-30 de procente la o valoare de peste 25 de milioane de euro pe fondul efectelor integrarii europene si alegerilor parlamentare si locale. "Anul acesta are mai mult sens sa vorbim de crestere avand in vedere ca este an electoral - iar PR-ul politic poate contribui in mare masura - dar si pentru faptul ca efectele integrarii europene ar trebui sa se vada incepand cu 2008", a declarat pentru Curierul National Alina Stanciu business director Ogilvy PR.
Potrivit Elenei Olteanu. manager al agentiei 4 ACE, campania electorala pentru alegerile locale si parlamentare de anul acesta, precum si apropierea campaniei electorale de anul viitor vor contribui cu siguranta la dinamica segmentului de PR, in special al celui de PR politic. Evenimentele politice din perioada urmatoare vor fi resimtite in special de agentiile de PR politic sau de catre cele care vor gestiona conturi de comunicare in acest domeniu.Adoptarea uninominalului ar putea dezvolta piataIn cazul adoptarii votului uninominal, piata de PR va simti o crestere datorita candidatilor independenti si nu numai care sunt potentialii clienti ai agentiilor. "Votul uninominal complica spatiul public si complica toate campaniile electorale. Apar actori noi si apar segmentari mai detaliate ale publicului tinta. Se comunica mai mult si va fi din ce in ce mai greu sa te diferentiezi intre celelalte voci (candidati). Pentru candidatii independenti exista o provocare suplimentara: trebuie sa se distanteze de performantele in general penibile pe care le-au avut "independentii" pana acum", a declarat Bogdan Theodor Olteanu, PR Director Millenium Communications. Cererea de competente de comunicare va creste, ceea ce reprezinta o sansa mare pentru PR-ul electoral, insa, ca si pe celelate sectoare ale PR-ului, exista un deficit de specialisti. "Daca pana acum cei mai mari contractori de consultanti erau partidele mari (PD, PNL, PSD - in ordine alfabetica) ne putem astepta ca si "independentii" sa devina clienti importanti. Din pacate (pentru PR-isti) ma tem ca in acest domeniu exista cel mai mare deficit de consultanti bine pregatiti", a mai declarat reprezentantul Millenium Communications.Investitiile straine ridica si ele PR-ulAvansul economic, cresterea mediului investitional, dar si aparitia unor noi jucatori sunt alti factori care vor influenta cresterea afacerilor firmelor de PR care activeaza in Romania.
"Cresterea economica estimata pentru 2008, intrarea pe piata a altor jucatori, atat in PR, cat si in alte domenii de activitate, dezvoltarea companiilor intrate pe piata din Romania in 2007 si implicit stabilirea unor strategii de comunicare integrate vor fi factorii care vor determina o astfel de evolutie a pietei de profil in 2008", a mai spus Elena Olteanu, manager 4ACE.
Potrivit PR managerului de la Millenium Communications, intrarea investitorilor straini intr-o categorie creste concurenta. Comunicarea este un diferentiator esential si toata lumea apeleaza la agentii. Faptul ca intr-o piata apare cineva care comunica (mai mult, mai bine) pune presiune pe oricine se afla in acelasi segment. Algoritmul este valabil nu numai pentru pietele emergente, ci si pentru cele cu traditie (piata berii de exemplu). Daca o singura firma importanta creste sensibil bugetul alocat comunicarii, toti concurentii directi sunt obligati sa raspunda.Multinationalele constientizeaza importanta PR-uluiMultinationalele care activeaza sau care intra pe piata romaneasca inteleg necesitatea unei campanii de comunicare si aloca bugete substantiale pentru sustinerea lor.
"Companiile multinationale vin de obicei cu un know-how in ceea ce priveste comunicarea. Daca strategia de comunicare este stabilita de la centru, atunci campaniile desfasurate la nivel local trebuie sa urmeze linia generala urmata de headquarter. Cu toate acestea, specificul local si creativitatea agentiei sunt mereu apreciate atunci cand este vorba de proiecte promitatoare. Companiile multinationale inteleg, in general, beneficiile campaniilor de comunicare integrate si sunt dispuse sa investeasca in acestea", a mai declarat Elena Olteanu. Referitor la companiile romanesti, acestea se impart in doua categorii in privinta comportamentului referitor la managementul imaginii. "Se afla companiile care au o mentalitate vestica si care sunt foarte deschise la implementarea unor strategii complexe si companii care nu pot inca aprecia beneficiile PR-ului. Cu toate acestea, suntem foarte increzatori ca din ce in ce mai multe companii vor face trecerea dinspre cea de-a doua categorie spre prima, ca urmare a maturizarii tuturor pietelor si a influentei europene", a adaugat managerul 4 ACE.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.