Grupul Carrefour, operatorul lantului de hipermarketuri cu acelasi nume, a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 866 milioane de euro in Romania, inclusiv TVA, nivel ce indica o majorare de peste 42% fata de anul precedent. Astfel, in anul 20
Grupul Carrefour, operatorul lantului de hipermarketuri cu acelasi nume, a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 866 milioane de euro in Romania, inclusiv TVA, nivel ce indica o majorare de peste 42% fata de anul precedent. Astfel, in anul 2006, cifra de afaceri inregistrata in tara noastra s-a ridicat la valoarea de 608,9 milioane de euro. Necesar de precizat este ca suma de 536 milioane euro, indicata pe site-ul oficial al grupului, include numai rezultatele inregistrate pe parcursul a 10 luni calendaristice, in perioada martie-decembrie 2006, intrucat activitatea din Romania a fost integrata 100% numai incepand cu luna martie a anului. Conform unui comunicat oficial, rezultatele financiare pozitive inregistrate in 2007 nu fac decat sa valideze strategia de afaceri aplicata de grup in tara noastra, bazata pe oferirea unei game largi de produse, la preturi accesibile.6 deschideri de hipermarketuri pentru 2008Pentru anul in curs, grupul a programat 6 noi deschideri de hipermarketuri, localizate in Suceava, Arad, Oradea, Pitesti, un al doilea magazin in Iasi si altul in Bucuresti, zona Vitan. Acestea vor completa reteaua de 11 unitati operate de retailer in tara noastra. Anul trecut, celor 7 magazine deja existente li s-au adaugat altele 4, dintre care: unul in Bucuresti, zona Unirii, in luna august; doua unitati deschise in octombrie, in Iasi si Cluj; un hipermarket inaugurat in decembrie, in Braila. Despre potentialul pietei din provincie, oficialii grupului ne-au declarat anterior ca in orizontul de interes al Carrefour intra toate orasele cu peste 150.000 de locuitori, fara a fi insa excluse si orasele mai mici, ritmul de expansiune urmand a fi extrem de alert. In ceea ce priveste un eventual "plafon" de crestere a retelei locale de hipermarketuri, reprezentantii companiei se abtin sa faca estimari in acest sens, dat fiind faptul ca piata autohtona a retailului modern este in continua expansiune.Achizitia lantului Artima, in curs de validareConform informatiilor oficiale, cumpararea lantului de supermarketuri Artima, initiata in 2007, se afla momentan in curs de validare de catre Consiliul Concurentei. La sfarsitul lunii octombrie a anului trecut, retailerul a anuntat ca isi va extinde prezenta si pe segmentul de supermarketuri, prin semnarea unui protocol de acord pentru achizitia Artima, la un pret de 55 de milioane de euro. "Aceasta achizitie ilustreaza strategia grupului Carrefour de a-si intari prezenta pe pietele in crestere, printr-o abordare multiformat, sub un singur brand, adaptata local", aratau oficialii companiei.
In acelasi timp, tranzactia de achizitie a lantului de supermarketuri se pliaza pe strategia de ansamblu de extindere a acoperirii geografice a companiei in tara noastra. In prezent, compania Artima opereaza 21 de supermarketuri, localizate majoritar in vestul tarii, suprafata totala de vanzare a acestora fiind de 21.000 mp. Dupa ce a inregistrat vanzari de 75 milioane de euro (fara TVA) in 2006, estimarile oficiale vizau pentru sfarsitul lui 2007 un nivel de aproximativ 95 milioane de euro (fara TVA).


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.