In urma cu doua zile... „Melescanu a cedat!“. Mesajul apare concomitent pe ecranul a 20-30 de televizoare aranjate ordonat in raionul de electronice al unui supermarket. Ma opresc si urmaresc 2-3 minute cativa politicieni care comenteaza momentul. Sunt concentrati, implicati, pe fata lor se citeste responsabilitatea momentului, unul se uita direct in camera, in ochii telespectatorului, altul lasa cateva secunde ochii in jos, probabil pentru a puncta cu argumente o realitate ce sta in documente. Si, asa fara sonor, de pe cele 20-30 de ecrane, ei par sa ne transmita ca: „Noi va conducem pe drumul cel drept“. Dar, cand pornesti sonorul... Ce descoperi?... De cativa ani, un razboi grobian intre palate, cu biletele, cu dosare, o lupta crancena pe proceduri, nascuta dintr-o legislatie stramba si neclara. Energie politica folosita doar pentru imagine. Cu ce s-a ales privitorul din tot acest conflict? Cu aproape nimic din ceea ce sta scris pe un site uitat de combatanti, un site care prezinta programul de guvernare 2005-2008. (http://www.dapnl-pd.ro/document.php?id=8 3)

De ce urma sa ne bucuram in 2008, daca... Sa o luam pe rand.
La capitolul „transporturi“, urma sa-i umilim pe vecinii nostri de la vest si sud cu „autostrada Nadlac-Deva-Sibiu-Pitesti-Bucuresti-Constanta pe coridorul IV paneuropean, cu autostrada Bucuresti-Focsani-Albita pe coridorul IX paneuropean, cu autostrada Bucuresti-Brasov-Tg. Mures-Cluj Napoca-Oradea-Bors, plus autostrada Bucuresti-Constanta“, adica o Romanie brazdata in lung si-n lat de drumuri moderne si rapide. Primul ministru al transporturilor, Gheorghe Dobre, a tradus totul in cifre si cu aplomb a anuntat 800 km de autostrada pana in 2008, urmatorul ocupant al postului, Radu Berceanu, ne-a mai taiat din aripi si a promis doar 400 km, iar actualul ministru, Ludovic Orban, a bifat ca realizare a anului 2007 rotunda cifra de 13,6 km de autostrada pentru centura Pitestiului. Si ce n-a amintit niciun oficial: ca pe Bucuresti-Constanta au aparut primele gropi la numai un an dupa ce autostrada a iesit din garantie, iar pe Bucuresti-Pitesti, gropile s-au transformat in cratere.