Agentia de turism Aerotravel, afiliata la reteaua Lufthansa City Center, estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de 37 milioane euro, in crestere cu circa 23% fata de nivelul de 30 milioane euro raportat in 2007, a declarat directorul de marketing al companiei, Claudia Stan, citat de Mediafax.
Anul trecut, afacerile agentiei au consemnat un avans de 25%, de la valoarea de 24 milioane euro in 2006.
Din totalul incasarilor, segmentul de ticketing a generat in 2007 vanzari de 24 milioane de euro, restul provenind din segmentul de turism.
Aerotravel a operat in vara anului trecut trei curse charter pe saptamana spre Grecia, doua dintre acestea avand ca destinatie Insula Skiathos, cu plecare din Bucuresti, si una Insula Rhodos, din Cluj si Timisoara. Primele destinatii externe din punct de vedere al numarului de clienti au fost Grecia, Turcia, Spania si Bulgaria.
Potrivit reprezentantului agentiei, pachetele pentru destinatiile externe se vor scumpi in acest an cu circa 15% .
"Pentru 2008 cel mai probabil se vor scumpi pachetele turistice care includ transportul cu avion sau autocar, motivul fiind cresterea preturilor la combustibil. Procentual, probabil ca ne vom situa in jurul valorii de 10%-15%. In ceea ce priveste ieftinirea destinatiilor, acestea depind de algoritmul de creare a preturilor pentru pachetele turistice, lucru esential atat pentru tour-operator, cat si pentru volumul de turisti pe o anumita destinatie", a spus Claudia Stan.
Compania si-a propus pentru acest an investitii de 200.000 de euro, in special in tehnologie. Totodata, Aerotravel va deschide alte doua agentii.
Cu peste 500 de birouri in 44 de tari, reteaua Lufthansa City Center ocupa locul cinci in clasamentul companiilor europene de profil.
Prima agentie LCC a fost deschisa in 1991 in Dresda, iar la ora actuala in Germania activeaza sub aceasta marca mai mult de 300 de agentii. In Romania, in afara de Aerotravel, a fost afiliata si agentia de Kron-Tour din Brasov.