Televiziunile de stiri si nu numai ele folosesc din ce in ce mai des imagini preluate de pe YouTube. Fie ca e vorba de scatoalce pe care si le trag elevii sau de incendii surprinse de amatori, televiziunile preiau aceste continuturi, precizind, bineinteles, sursa. Totodata, oamenii posteaza pe YouTube imagini tv asigurind o oarecare echilibrare a fluxului de imagini intre micul ecran si micul monitor. Daca e sa gindim in perspectiva, nu neaparat una foarte indepartata, nu e greu sa ne imaginam clipa cind continuturile postate de amatori vor ajunge sa reprezinte o pondere majoritara in programele de stiri. Din pacate, ceea ce numim stiri intr-o astfel de varianta internautizata nu reprezinta in realitate informatie. E vorba in cele mai multe cazuri de instantanee, de imagini filmate in pripa, de frinturi de realitate care nu reflecta mai mult decit unghiul facil al unui caz singular. Un om a fost muscat de o camila aflata in stare de ebrietate, un copil a fost accidentat de o basculanta scapata de sub control sau o vedeta a fost vazuta in timp ce iesea pe usa din dos a unui spital de boli nervoase. Astea sint, in linii mari, informatiile vizuale pe care le poate produce YouTube. Incercati sa faceti o scurta anamneza a stirilor tv de pe YouTube. Pun pariu ca nu veti regasi printre ele o singura informatie valoroasa. Mi-e teama ca aceasta mult clamata interactivitate si antrenare a amatorilor in actiuni de informare publica nu e decit o forma de lene a profesionistilor.