Noua grila a taxei de prima inmatriculare trebuie sa mai primeasca cateva modificari pentru a primi unda verde de la Uniune. Comisia Europeana a cerut Roma-niei sa stabileasca un cuantum mai mare al taxei de prima inmatriculare in cazul masinilor mai
Noua grila a taxei de prima inmatriculare trebuie sa mai primeasca cateva modificari pentru a primi unda verde de la Uniune. Comisia Europeana a cerut Roma-niei sa stabileasca un cuantum mai mare al taxei de prima inmatriculare in cazul masinilor mai slabe din punct de vedere al tipului de catalizator euro folosit, ca taxa sa scada mai mult in functie de vechime in cadrul aceleiasi grupe euro si ca procedura de contestare a taxei sa fie extinsa si mai clar stabilita, potrivit ministrului Mediului, Attila Korodi, citat de Mediafax. "Subliniez ca modificarile cerute de Comisie nu schimba decat la nivel de virgula, daca vreti, cuantumurile propuse de noi", a declarat Korodi, care a precizat ca, in urma noilor cerinte ale expertilor europeni, partea romana lucreaza inca la stabilirea valorilor pe care urmeaza sa le legifereze. Demnitarul a precizat si ca Romania nu va mai trimite la Bruxelles vreun nou document legat de valorile modificate ale taxei, ci va transpune in legislatie direct valorile stabilite in functie de noile cerinte.
Miercuri, seful Departamentului pentru Afaceri Europene, Adrian Ciocanea, declara ca propunerile Romaniei privind modificarile care vor fi aduse taxei auto au fost apreciate la Bruxelles ca fiind "in acord cu legislatia europeana in domeniu". Oficiali romani s-au intalnit, miercuri, cu reprezentantii Directiei Generale pentru Taxe si Uniune Vamala a Comisiei Europene, pentru discutii pe tema taxei de prima inmatriculare. "Expertii Comisiei Europene au apreciat ca propunerile Romaniei sunt in acord cu prevederile europene in domeniu. S-a hotarat ca saptamana viitoare sa se definitiveze ultimele detalii, astfel incat pana pe 31 ianuarie sa poata fi emisa ordonanta de modificare a legislatiei in domeniu", a spus Ciocanea. El a adaugat ca, odata cu adoptarea legislatiei in forma agreata de Comisia Europeana, sunt toate sansele sa se suspende procedura de infringement. Comisia Europeana a trecut, la finele lunii noiembrie, la a doua etapa a procedurii de infringement impotriva Romaniei in cazul taxei de prima inmatriculare, autoritatile avand la dispozitie doua luni pentru a se conforma solicitarilor Executivului, care va inainta, in caz contrar, o plangere la Curtea Europeana de Justitie.
Executivul european a argumentat decizia prin faptul ca reglementarile in vigoare sunt discriminatorii in cazul autoturismelor second-hand importate din alte state ale blocului comunitar. Reprezentantii Ministerului Economiei si Finantelor au discutat, la finele anului trecut, la Bruxelles, cu expertii Comisiei Europene si au convenit ca modificarile legislatiei in domeniu sa fie prezentate in luna februarie. Surse apropiate discutiilor au declarat pentru Mediafax ca expertii Comisiei Europene au facut, miercuri, cateva observatii legate de procedura de contestare, care ar trebui sa fie mai clara, si de o mai buna explicare a grilei de taxare.Olteanu: Eliminarea taxei va concedia 250.000 de oameniPresedintele Camerei Deputatilor, Bogdan Olteanu, a declarat, sambata, la Zalau, ca Romania nu poate elimina taxa auto, cum ar dori Comisia Europeana, pentru ca are alte interese decat aceasta. "Chiar daca ne cere Comisia Europeana, nu se poate renunta nicicum la taxa auto.
Daca s-ar renunta la aceasta taxa, 250.000 de oameni ar ramane fara locuri de munca. Este jumatate din numarul romanilor care lucreaza in industria auto. Nu ne putem permite acest lucru. Romania nu poate scoate taxa auto, pentru ca are alte interese decat Comisia Europeana", a spus Olteanu.
Acesta a mentionat ca 17 state din Uniunea Europeana au taxa auto si, in Ungaria de exemplu, nivelul taxei este cu mult mai mare decat cel din Romania.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.