Grupul pentru Dialog Social si Liga Pro Europa, condusa de fosta activista comunista si informatoare a Securitatii Smaranda Enache, agita din nou stafiile bolsevice. Intr-un asa-zis raport intitulat "Promovarea interesului superior al copilului in educatia religioasa. Monitorizarea educatiei religioase in scolile publice din Romania", nostalgicii comunisti de la GDS sustin nici mai mult nici mai putin decat ca religia crestin-ortodoxa trebuie eliminata din scoli.
Este de remarcat faptul ca agitatorii sunt exact aceeasi care au sustinut cu vehementa eliminarea icoanelor din scoli, impotriva vointei majoritatii ortodoxe a Romaniei.
Sondaj ilegal "avizat" de MEC
Mult mai grav este insa faptul ca ministrul Educatiei, Cristian Adomnitei, pare pornit sa creada asemenea aberatii. El a sustinut, vineri, la Deva, ca, din punctul sau de vedere, "religia e mai mult ca o poveste, ca un mit care se spune unui copil mic, iar el, dupa o anumita varsta, dupa 14 ani, alege ce sa faca". Declaratia a provocat reactia preotul Alexandru Hotaran, protopop la Deva: "Religia ne invata sa nu ucidem, ne satisface sufletul, il educa, ne invata sa nu furam, sa nu ne desfranam. De ce trebuie sa fie religia, Cenusareasa celorlalte materii?".
ZIUA se afla in posesia unor informatii care incrimineaza Ministerul Educatiei si autorii asa-zisului raport, care se lauda ca au avizul MEC. Aprobarea pentru proiectul Ligii filo-maghiare a fost data de un fost secretar de stat, responsabil pentru minoritati, UDMR-istul Jozsef Koto. Asadar, intregul sondaj, in care copiii au fost interogati, printre altele, si asupra homosexualitatii, poate fi declarat ilegal, nefiind aprobat de un responsabil privind invatamantul preuniversitar.
Dupa icoane, urmeaza manualele
Raportul realizat de cei de la Pro Europa in perioada septembrie 2006 noiembrie 2007 a fost prezentat saptamana trecuta, la sediul GDS. Initiatorii acestui raport, proiect sustinut de Ambasada Regatului Tarilor de Jos la Bucuresti, au venit din nou in fata presei si a invitatilor cu acelasi mesaj negativ referitor la modul in care se desfasoara actualmente educatia religioasa in scolile din Romania. Autorii raportului ce urmeaza sa fie prezentat si MEC, in mare parte aceiasi care au luptat si pentru eliminarea simbolurilor religioase din scoli (Emil Moise, presedinta Ligii Pro Europa - Smaranda Enache si Remus Cernea - reprezentant al asa-numitei "Solidaritati pentru Libertatea de Constiinta") au formulat - in asa zisele concluzii ale "muncii lor de cercetare" - un lung sir de acuzatii la adresa invatamantului religios din scoli, cu argumente de multe ori irationale si neechilibrate. Deveniti peste noapte observatori ai educatiei religioase din scoli, autorii studiului dezbatut la GDS au atacat, rand pe rand, manualele si caietele de religie, programele scolare existente si cadrul legislativ care guverneaza statutul legal al predarii religiei in scolile publice si au deplans statutul cadrelor didactice care predau in prezent religia in institutiile de invatamant publice. Profesorul Emil Moise, cel mai virulent promotor al scoaterii icoanelor si invatamantului religios din scoli, si-a lansat ca de fiecare data in dezbaterile publice proiectilele anti-crestinism, desi autorii proiectului pretind, aberant, ca nu sunt niste atei care doresc eliminarea religiei din scoli.
Formularele otravite
Studiul publicat acum sub forma unei carti de Liga Pro Europa este rezultatul celor peste 3000 de chestionare distribuite elevilor si profesorilor in regiunile istorice ale tarii, despre care ziarul ZIUA a informat din vara trecuta. Aceste formulare au serioase probleme de deontologie, folosind intrebari tendentioase si chiar perverse, care invoca inclusiv homosexualitatea si pentru care trebuia sa se ceara acordul parintilor si a psihologului scolii. Un alt aspect asupra caruia ZIUA a atras atentia a fost ca introducerea acestor chestionare s-a facut cu aprobarea fostului secretar de stat MEC pentru minoritati, Joszef Koto, neabilitat sa aprobe astfel de sondaje. Elevii au fost chemati sa raspunda la intrebari de genul "La orele de religie profesorul te invata sa fii tolerant? (variante de raspuns: fata de crestini/ evrei/ femei/ atei/ musulmani/ romi/ catolici/ homosexuali/ protestanti/ altii)". Din chestionar nu a lipsit nici problema prezentei icoanelor in scoli. Copiii au fost intrebati daca "in scoala ta exista - variante de raspuns: simboluri religioase, icoane apartinand cultului/ simboluri religioase, icoane apartinand mai multor culte si anume/ laborator, sala de rugaciune sau capela apartinand cultului/ laborator, sala de rugaciune sau capela cu simbolurile mai multor culte si anume)"
GDS agita stafiile comunismului
Religia este din nou atacata, de aceasta data sub pretextul "interesului superior al copilului", care, chipurile, ar fi pus in pericol de predarea religiei in scoli. Un alt scop declarat al ofensivei anti-crestine ar fi acela ca Romania ar trebui sa se conformeze unor presupuse standarde europene in materie.
Minoritatea ateista si agresiva care vrea sa elimine crestinismul ortodox din societatea romaneasca a intocmit un Raport in acest sens. Actiunea a fost sponsorizata de Ambasada Olandei, prin programul Matra Kap. Interesant este faptul ca invatamantul religios are o pozitie mult mai importanta in scolile olandeze decat in scolile din Romania. De exemplu, in Olanda, guvernul finanteaza toate scolile, fara deosebire, dar doua treimi dintre scoli au identitate confesionala declarata, sunt catolice, protestante, mixte (catolice si protestante) sau ecumenice. Aceasta in conditiile in care in Olanda doar o treime dintre cetateni s-au declarat membri ai unei confesiuni, in timp ce romanii, in proportie de 99% se declara credinciosii unuia sau altuia dintre cultele legal constituite. Mai mult, in aceste scoli, educatia religioasa este obligatorie, in timp ce in Romania educatia religioasa este facultativa, orice copil putand sa refuze participarea la orele de religie.
In Olanda nu ar fi putut nimeni sa intocmeasca un asemenea raport, care sa faca recomandari ministerului olandez al Educatiei, privind modul cum se preda religia sau despre continutul manualelor de religie. Motivul este simplu. Ministerul olandez nu ar avea ce face un asemenea raport pentru ca amestecul statului in educatia religioasa este interzis, printr-un acord vechi de peste un secol. Programa scolara si continutul manualelor sunt atributul comitetelor de parinti.
Ambasadoarea Enache a fost degeaba in Finlanda
Smaranda Enache (foto), initiatoarea raportului, ne tot predica despre Europa si ne spune ca trebuie sa il izgonim pe Mantuitor din scoli pentru ca asa ar fi si in Uniunea Europeana. Este cu totul fals. Enache a fost ambasadoarea Romaniei in Finlanda si ar fi trebui sa stie cum se petrec lucrurile acolo. In Finlanda toti copiii participa la educatia religioasa luterana, daca parintii sau tutorii legali solicita acest lucru. Majoritatea populatiei finlandeze este de confesiune luterana si din acest motiv educatia religioasa se face in aceasta confesiune. Crestinii ortodocsi sunt o minoritate de 1,1%, respectiv 60.000 persoane. Cu toate acestea, invatamantul religios crestin-ortodox este protejat, nicidecum persecutat cum se intampla in Romania. De exemplu, in Finlanda, daca intr-o municipalitate sunt minim trei copii crestin-ortodocsi, atunci educatia religioasa a acestora este asigurata, fara sa mai fie nevoie de cererea parintilor.
Rolul religiei in educatia copiilor finlandezi este apreciat ca fiind foarte pozitiv, din moment ce scopurile predarii acestei materii sunt acelea "de a-i face pe elevi mai constienti de propria lor cultura religioasa, de a intelege scopurile religiei si de a vedea cum influenteaza religia societatea si cultura". In aceasta tara educatia religioasa este obligatorie.
Exemplele pot continua. In Marea Britanie, mama democratiei occidentale, educatia religioasa este obligatorie pentru copii de la 5 la 16 ani, indiferent daca frecventeaza scoli de stat, independente sau religioase. In Grecia, prima tara ortodoxa din UE, predarea educatiei religioase ortodoxe este obligatorie pentru toti copiii de aceasta religie.
Campania urmareste "distrugerea moralei crestine"
Oengistii atei de la Bucuresti au intocmit si au prezentat raportul cu pricina cat se poate de tendentios. De exemplu, dusmanii credintei au batut campii despre "Sfanta Mina", in realitate Sfantul Mina, foarte popular in Romania, la moastele sfantului venind zeci de mii de credinciosi sa se inchine in ziua de hram. Iata ce cultura religioasa au cei care isi dau cu parerea despre manualul de religie. Nici nu e de mirare. Unul dintre autorii raportului ateist a dat-o de garduri cu facultatea, pentru ca nu si-a sustinut examenul de licenta.
Campania anti-crestina din Romania este de sorginte cripto-comunista. Antonio Gramsci, ideologul Partidului Comunist Italian, a spus-o foarte clar: "Pentru a cuceri puterea si a asigura transformarea comunista a societatii, trebuie mai intai sa cucerim constiintele, sa schimbam morala. Morala burgheza este dominanta pentru ca a devenit morala comuna. Dar morala burgheza este morala crestina. Trebuie deci sa distrugem morala crestina".
Liderul Federatiei Educatiei Nationale, Catalin Croitoru
Ministrului ii lipseste minima cultura
"Eu as spune in contrapondere la ce a spus el ca religia poate fi un basm numai pentru persoane care sunt departe de a avea un minim de cultura. In nici un caz nu poate fi privita ca un basm pentru ca este una dintre cele mai serioase stiinte, as spune - e o stiinta a stiintelor, e stiinta primordiala, or ea trebuie tratata ca atare si trebuie sa isi ocupe locul meritat in randul oricarei discipline scolare. Un om civilizat si un om care traieste in secolul XXI nu poate trai fara a avea o cultura religioasa, fara a cunoaste ce inseamna religia si fara a i se da, in felul asta, sansa sa aleaga".
Agentul Enache incalca un drept fundamental
In ce priveste faptul ca exponentii Grupului pentru Dialog Social si ai Ligii Pro Europa practic vor sa le ia elevilor optiunea de a alege, din moment ce religia este facultativa, liderul FEN, Catalin Croitoru, a aratat ca "Invocand pseudo-drepturi ale omului, de se fapt incalca un drept fundamental: dreptul de a alege. Nu se poate veni a se spune "dom'ne, nu putem baga religia in scoli de la clasele mici pentru ca inseamna ca impunem ceva copilului". Nu impui copilului decat in momentul in care il privezi de anumite cunostinte in baza carora sa aleaga. Libertatea alegerii nu poate fi bazata decat pe un anume nivel de cunostinte. In necunostinta de cauza, nu pot alege nimic pe lumea asta. Or, a ma priva de informatia respectiva inseamna sa ma privezi de capacitatea mea de a alege pe baza informatiei privite. Deci, este o metoda extraodinar de perfida, ordinara as numi-o, ceea ce de la agenti de doi bani, naimiti pe trei monezi, gen Smaranda Enache, nici nu ma mira." (V.R.)
Vasile Timis, inspector pe probleme de religie in cadrul MEC
90% dintre profesori sunt pentru Religie
"Cercetarea este bine-venita daca este facuta dupa niste criterii foarte obiective. Atat din partea unor profesori de religie, cat si din partea unor responsabili la nivel de inspectorate scolare din universitati, parerea este ca acel chestionar putea fi optimizat si gandit altfel. Din perspectiva profesorilor de religie, dar si a altor specialisti, intrebarile din chestionar ar fi usor discutabile. In urma cercetarilor noastre, realizate la nivel de comunitati, de diferite biserici, la nivelul profesorilor, perspectiva asupra predarii religiei este una in favoarea religiei intr-un procent foarte, foarte ridicat, mult peste 90%. As vrea sa spun ca, atat la noi, cat si in Europa se studiaza religia. In Austria exista zone in care se studiaza chiar doua ore de religie. De fapt la nivelul Comunitatii Europene, religiei i se rezerva un rol aparte si se considera ca actul educational nu poate avea o valoare morala. La noi, legiuitorul a precizat foarte clar ca elevul are dreptul sa isi aleaga disciplina, religia si confesiunea, cu acordul parintelui. Iar daca un singur elev este de o alta confesiune decat cea dintr-o clasa, el are dreptul sa decida si sa ceara sa studieze religia la nivelul confesiunii la care apartine. Vizavi de unele fapte incriminate in cercetarea celor de la GDS, noi avem anumite retineri si anumite pareri prin care solicitam organizarea unei discutii responsabile cu mai multi factori implicati in educatie si in primul rand cu parintii elevilor. Sigur ca trebuie sa fim foarte atenti ca nici un elev din sistemul nostru de invatamant sa nu se simta discriminat".
LAsaTi copiii sA vinA la Mine
Iar Iisus, vazand, S-a mahnit si le-a zis: Lasati copiii sa vina la Mine si nu-i opriti, caci a unora ca acestia este Imparatia lui Dumnezeu - Sfanta Evanghelie dupa Marcu, Cap10- 14