Agentiile de relatii publice scot artileria grea  si tintesc afaceri de milioane de euro si in 2008.
V+O Communication estimeaza pentru 2007 un business de aproximativ 500.000 de euro. Pentru acest an, reprezentantii companiei anticipeaza o
Agentiile de relatii publice scot artileria grea si tintesc afaceri de milioane de euro si in 2008.
V+O Communication estimeaza pentru 2007 un business de aproximativ 500.000 de euro. Pentru acest an, reprezentantii companiei anticipeaza o crestere cu 50% a cifrei de afaceri.
Compania a pornit la drum cu un laptop si un singur angajat, Mirela Pitu, General Manager, dar a ajuns, la numai o luna de la infiintare, sa castige poate cel mai important pitch al anului, IKEA, care se pregatea de lansarea primului magazin pe piata romaneasca. Acum, la un an si jumatate de la infiintare, agentia numara 10 persoane si un portofoliu constant de 10 clienti. ''Ne mandrim cu faptul ca multi dintre clientii nostri sunt companii din Fortune 500 precum IKEA, Microsoft, Coca-Cola. Lucram, de asemenea, cu firme puternice pe piata romaneasca precum Cosmote, Germanos, real,-, Garanti Bank etc'', ne-a declarat Mirela Pitu, General Manager. Prin preluarea de catre IMSG in octombrie 2007, V+O Communication a devenit bratul de PR pentru una dintre cele mai dinamice companii de consultanta in business si marketing din regiune. ''V+O va ajuta IMSG sa-si largeasca portofoliul de servicii oferite clientilor sai, la nivel international. In acelasi timp, achizitia va ajuta V+O COMMUNICATION sa isi continue planurile de extindere pentru urmatorii ani. Daca la ora actuala suntem bine reprezentati pe piata de IT&C, retail si bunuri de larg consum, ne dorim sa intram in viitor pe piata farmaceutica, imobiliara, banking'', a mai spus Pitu.Afacerile thegroup au crescut cu 84%Business-ul thegroup in 2007, conform bilantului de sfarsit de an, a fost de 51.813.203 de euro. Grupul de agentii specializate in comunicare si strategie de marketing a inregistrat o crestere de 84% in raport cu rezultatele financiare ale anului 2006. "Noi n-am facut decat sa ne mentinem ritmul. Şi in 2006 am avansat cu 80% fata de precedentul an. Am evoluat echilibrat la nivelul fiecarei companii. 40% din crestere are radacini organice, restul se datoreaza clientilor nou adaugati in portofoliu", a precizat Zoltan Szigeti - presedintele thegroup.
thegroup cuprinde 13 agentii specializate in comunicare si are peste 250 de angajati.
Din totalul cifrei de afaceri de 51.813.203 euro pe care thegroup a inregistrat-o in anul 2007, operatiunile cumulate ale agentiilor de media au totalizat 41.016.079 euro, in crestere cu 73% fata de 2006. Activitatea de publicitate si relatii publice s-a ridicat la 10.433.203 euro, in avans cu 149% fata de anul precedent. McCannPR preconizeaza pentru 2007 afaceri de 3.200.000 RON. Compania se asteapta in 2008 la un salt al cifrei de afaceri cu 20%. ''Anul trecut, am castigat cateva conturi foarte importante pentru agentie: Tnuva, Erickson Romania, Subaru'', ne-a declarat Imola Zoltan, Managing Partner McCannPR, a Weber Shandwick affiliate.
Printre clientii companiei se mai numara: Coca-Cola, Affichage Romania, Perfect Casa, Teleroute.
The Practice a devenit intr-un an de zile un nume important pe piata romaneasca de comunicare. Agentia de consultanta in relatii publice a lucrat pentru 17 clienti, are o echipa de 10 consultanti in relatii publice si a avut 3 campanii premiate la PR Award. Lansata de Gabriela Lungu (fost Managing Director Ogilvy PR), Ioana si Ştefan Iordache (CEO si COO Leo Burnett), compania a intrat pe piata cu o echipa de 4 consultanti, un singur client in portofoliu si un parteneriat cu grupul de comunicare Leo Burnett. "Evolutia companiei a depasit pana si cele mai optimiste asteptari ale noastre. La inceput, ne-am propus pentru 2007 o cifra de afaceri de 350.000 euro, iar dupa primele 6 luni ale anului depasisem deja aceste estimari", declara Ioana Iordache, CEO Leo Burnett Group. Firma, care a lucrat pe profit inca din luna martie a anului trecut, preconizeaza pentru 2007 o cifra de afaceri de aproximativ 700.000 euro. “Speram sa intram deja in topul primelor 10 companii de PR si din punctul de vedere al marimii afacerii", precizeaza Gabriela Lungu, Managing Partner The Practice.
Daca acum un an agentia avea 4 consultanti, in acest moment echipa numara 10 specialisti. "Pentru a sustine cresterea afacerii, vom angaja in 2008 inca patru oameni. Vom recruta juniori pe care ii vom forma", spune managerul The Practice.
The Practice are in prezent contracte in vigoare cu 12 clienti, companii de renume, si gestioneaza in total 21 de branduri. Printre clientii curenti se afla: MOL Romania Petroleum Products, Abbott Laboratories, Carpatcement Holding, SAP Romania, Lerida International, Leo Burnett, Starcom, GE Money, Brailact, Plaza Centers, Westhouse Group.
In 2008, agentia tinteste o majorare cu 30% a cifrei de afaceri, dar si consolidarea business-ului prin reinnoirea contractelor actuale. Firma vizeaza extinderea portofoliului cu clienti din domenii precum FMCG (home & personal care), auto, electronice si electrocasnice sau telecomunicatii, domenii neacoperite inca de The Practice, dar in care specialistii agentiei au deja experienta relevanta. Eforturile de new business se vor concentra insa pe castigarea de noi clienti din domeniul materialelor de constructii si cel imobiliar.
DC Communication estimeaza pentru 2007 afaceri de 2,2-2,3 milioane euro. Compania mizeaza in 2008 pe o majorare a cifrei de afaceri cu 10-15%. DC si-a inceput activitatea in urma cu 13 ani, cu doar 3 angajati. In prezent, echipa numara 35 de persoane si este una dintre cele mai mari de pe piata de profil. "In acest an, in a doua jumatate, dupa mutarea in noul sediu (o investitie inceputa acum doi ani) vom avea in vedere o crestere a echipei, dar nu cu mai mult de 3 persoane.
In 2007, lista clientilor nostri a inclus pe termen lung: Nokia, Raiffeisen Bank, Mobexpert, Unilever, Romcar/Ford, Dell, Red Management, Western Union, Alka, Gefco, SES Sirius, Reprezentanta Comisiei Europene, iar pe baza de proiecte pe perioade determinate: Michelin, Distrigaz, Isover, Caroli, Uniqa, Compa, RoRen", ne-a declarat Crenguta Rosu, Co-managing Partner DC Communication.
HNC - The Advertising Supermarket a inregistrat in 2007 un business de 1,5 milioane euro. Agentia, care are 30 de clienti, asteapta in 2008 afaceri de 2,5 milioane euro.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.