Anul trecut, multe cotidiene au preferat sa-si difuzeze spoturile pe statiile tv de nisa pentru a obtine o mai buna atingere a publicului-tinta In 2007, 23 de ziare nationale au derulat campanii de promovare pe televiziuni in valoare estimata d

Anul trecut, multe cotidiene au preferat sa-si difuzeze spoturile pe statiile tv de nisa pentru a obtine o mai buna atingere a publicului-tinta

In 2007, 23 de ziare nationale au derulat campanii de promovare pe televiziuni in valoare estimata de 11,2 milioane de euro (39.771 de insertii si 35.356,5 GRP-uri - puncte de audienta). Suma include bartere si compensari. Totusi, se estimeaza ca aproximativ 60% din acest volum au fost bani cash, televiziunile nefiind dispuse sa-si supraaglomereze spatiile publicitare cu bartere.

Paradoxal, desi sunt pline de reclame, ziarele au nevoie si ele de promovare. Daca nu te promovezi, nu esti citit! Concurenta acerba de pe piata cotidienelor, in care o crestere de tiraj sau audienta (oricat de mica ar fi) este o victorie „istorica", obliga departamentele de marketing ale marilor ziare sa-si stabileasca strategii amanuntite de promovare.

Cel mai dorit suport este televiziunea. Aceasta, ca si in cazul oricarui produs, asigura ziarelor crearea imaginii de brand, avand un impact puternic auspra telespectatorilor. Iar ziarele care sunt „colege" de trust cu posturile tv au un avantaj decisiv fata de titlurile concurente. In primul rand, acestea nu trebuie sa plateasca spatiile publicitare si beneficiaza de difuzari in intervale orare foarte bune (prime-time).

Cine vrea vizibilitate sa-si faca televiziune

Potrivit monitorizarilor, in anul 2007, cel mai vizibil ziar pe micile ecrane a fost „Jurnalul National", parte a grupului Intact, care a adunat 7.928,9 GRP-uri in mediul urban (1 GRP reprezinta aproximativ 100.000 de persoane).

Valoarea campaniilor se ridica la 1,65 milioane de euro. Fireste, „Jurnalul" nu a platit in totalitate acesti bani, pentru ca peste 90% din GRP-urile obtinute au fost pe Antena 1, televiziune membra a trustului familiei Voiculescu. Accesul a fost gratis, cum se spune.

O suma foarte buna de GRP-uri le-au obtinut, anul trecut, alte doua produse de presa scrisa ale grupului: revista „Saptamana Financiara" (5.986,2 puncte de audienta, in valoare de 1,19 milioane de euro) si „Gazeta Sporturilor" (5.829, in valoare de 1,13 milioane de euro). Cu alte cuvinte, cine nu are televiziuni in trust sa-si faca, daca vrea o promovare agresiva!

De remarcat ca accesul editorilor de presa la promovarea pe Pro TV, statie lider de piata, si TVR, televiziunea publica, se face contra cost, barterele nefiind agreate. Pentru ca patrunderea ziarelor (fara televiziuni in spate) in calupurile publicitare ale cele trei mari posturi tv necesita investitii majore, acestea se orienteaza catre statiile secundare si de nisa, unde deal-urile pot fi incheiate pe bartere ori la preturile avantajoase. De asemenea, aceasta strategie poate sa asigure o targetare mai buna.

Desi nu au „frati si surori" printre televiziuni, tabloidele „Cancan" si „Click!" au reusit sa se faca vazute pe micile ecrane la parametri buni: 4.490 GRP-uri, respectiv 2.650.


Despre autor:

Adevarul

Sursa: Adevarul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.