Catalin Marin l-a urcat online pe printul saudit Al-Waleed, unul dintre cei mai bogati cinci oameni ai lumii. Olteanul povesteste cum e sa fii web designer pentru seici si globe-trotter in timpul liber.

Catalin Marin, imortalizat in timpul unuiperiplu marocan A vizitat pina acum 40 de tari, iar clasorul rezultat e unul virtual, un blog personal pe care tinarul de 32 de ani, originar din Tirgu-Jiu, isi incarca povestile culese de pe toate meridianele. „Am plecat din Romania sa vad cit mai mult din lume. Pasiunea mea pentru calatorii a fost inspirata de parinti si de faptul ca pina in 1989 nu am avut voie sa iesim in afara tarii", povesteste Catalin Marin pentru Cotidianul. Dorul de duca l-a apucat in 2001, cind a ajuns web designer printre sauditi. „Am lucrat un an la un studio din Bahrain, iar apoi am condus departamentul de web al unei companii din Arabia Saudita. Locuiam in continuare in Bahrain si faceam naveta zilnic pina in Arabia Saudita", isi aduce aminte Marin.

In cele din urma s-a angajat la un alt studio de design din tara in care domicilia, pe care l-a urmat atunci cind acesta si-a mutat sediul in Dubai, in 2005. CV-ul ii este impanat cu proiecte web din Orientul Mijlociu: „Am creat site-uri pentru cele mai mari banci din Orientul Mijlociu: National Commercial Bank (Arabia Saudita), Bank of Bahrain and Kuweit sau National Bank of Kuweit. M-am ocupat si de site-ul Kingom Holding, companie ce apartine printului Al-Waleed, unul dintre membrii familiei regale saudite, al cincilea in topul celor mai bogati oameni din lume".

Desi prins in proiecte, Catalin Marin isi face vreme sa calatoreasca, iar pina acum a reusit sa bifeze tari precum SUA si Mexicul, dar si destinatii exotice precum Hong Kong, Thailanda, Tanzania, Insulele Maldive, Sri Lanka, Yemen sau Malaiezia. Incursiunile facute au acum ecou pe un site personal, www.momentaryawe.com, conceput in urma cu cinci ani. „Initial doream sa public imagini de calatorie doar pentru prietenii din Romania. A crescut incet in popularitate si are 50.000 de vizitatori lunar", marturiseste fostul gorjean.

Pasiunea pentru calatorii, dar si pentru fotografie i s-a parut profitabila, asa ca a mai creat un site comercial, www.imagearabia.com. „Vind imagini cu specific local pentru agentiile de publicitate si studiourile de design, iar pagina contine peste 2.000 de fotografii din Orientul Mijlociu. Pretul unei poze ajunge chiar si la 450 de dolari", isi lauda Marin afacerea.