In topul preferatelor sunt Bentley, Ferrari si Lamborghini
Din totalul celor peste 312.000 de autoturisme noi, 166.000 au fost inmatriculate in Capitala
Dintre cele 124.000 de masini mici aduse anul trecut de-afara, doar 18.000 se afla in BucurestiCriticat si controversat inca de la aplicare, nivelul taxei auto nu i-a impiedicat pe romanii cu dare de mana sa-si inmatriculeze masinile. Nici pe cele vechi, nici pe cele noi. Potrivit unei statistici realizate de Directia Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor din cadrul Ministerului Internelor si Reformei Administrative, numarul acestora a crescut in 2007 cu aproape 400.000 fata de 2006, de la 4.104.835 la 4.501.266 de unitati. Ceea ce socheaza insa nu este cresterea spectaculoasa, ci modelul si implicit pretul autoturismelor inmatriculate.
Astfel, dintre cele 396.431 de unitati inmatriculate la nivel national, 383.422 de vehicule sunt noi, in aceasta categorie incluzandu-se autoturismele (312.533 de unitati), vehiculele comerciale de pana la 3,5 tone (33.521), vehicule comerciale medii si grele - peste 3,5 tone si 16 tone - (9.322), vehicule comerciale grele (218), precum si autobuze si autocare (983). Dintre cele 383.422 de vehicule noi, numai in Bucuresti au fost inmatriculate 198.696 de vehicule.
Luate in ordine alfabetica, printre cele mai scumpe autoturisme inmatriculate anul trecut la nivel national si pentru care taxa auto este destul de mare avand in vedere ca au o capacitate cilindrica de peste 2.300 cm cubi se afla Bentley, Ferrari, Hummer, Jaguar, Lamborghini, Maybach, Porsche, Wiesmann si Rolls Royce.BentleyPuternic si elegant, autoturismul Bentley a fost cumparat anul trecut de nu mai putin de 21 de persoane, dintre care 18 au domiciliul in Bucuresti. Capacitatea cilindrica a acestei masini poate ajunge pana la 5.990 cm cubi, ceea ce face ca taxa auto sa fie de aproximativ 5.000 de euro. Am putea spune ca nu mai are importanta valoarea taxei, odata ce pretul unui autoturism nou este de aproximativ 200.000 euro. Bentley second-hand achizitionate in 2007 din strainatate si inmatriculate pentru prima oara in Romania au fost ceva mai multe, numarul lor ridicandu-se la 26 la nivel national, dintre care 17 sunt in Capitala.Bugatti, cumparat la BacauDe departe cea mai scumpa masina, Bugatti a fost inmatriculata la Bacau dupa ce a fost achizitionata de Costel Casuneanu. Autoturismul costa peste 1 milion de euro, avand o capacitate cilindrica de pana la 8.000 cm cubi, taxa de prima inmatriculare fiind de peste 6.000 euro... Fara comentarii.Doar un WiesmannLa fel ca in cazul Bugatti, un singur autoturism Wiesmann (foto) a fost cumparat anul trecut de la dealer sau producator si inmatriculat in Bucuresti. Autoturismul costa "numai" 100.000 euro si are o capacitate cilindrica de 3.300, ceea ce face ca taxa de prima inmatriculare sa se ridice putin peste 2.500 euro.16 Ferrari in Capitalaナ枴 Ferrari a fost la mare cautare. Anul trecut au fost inmatriculate 10 autoturisme noi la nivel national, dintre care 7 in Bucuresti, si alte 15 second-hand aduse de-afara, 9 dintre proprietari fiind domiciliati in Capitala. Desi costa aproximativ 400.000 euro, cel mai mic Ferrari are o capacitate cilindrica de 2.400 cm cubi, taxa de prima inmatriculare fiind de mai putin de 1.000 euro.31 Hummer-uri Impunator datorita dimensiunilor sale, Hummer a fost cumparat de la producatori sau dealeri in 9 situatii la nivel national, 6 dintre proprietari fiind bucuresteni, in timp ce numarul autoturismelor second-hand inmatriculate prima data s-a ridicat la 22, dintre care 12 in Bucuresti.
Costul acestei masini depaseste cu putin 115.000 euro, capacitatea sa cilindrica fiind de aproape 3.500 cm cubi, pentru care statul percepe o taxa de prima inmatriculare de aproximativ 2.700 euro.Bucurestenii au cumparat 136 JaguarCu o capacitate cilindrica intre 3.000 si 4.500 cm cubi, Jaguarul a fost cumparat de la dealeri sau producatori in nu mai putin de 117 cazuri la nivel national, dintre care 108 au fost cumparate in Bucuresti. Costul unei astfel de masini se ridica la aproximativ 75.000 euro, taxa de prima inmatriculare fiind cuprinsa, in functie de capacitate, intre 1.600 si 3.500 euro. Au fost inmatriculate pentru prima oara in Romania si 76 de astfel de masini de lux, numai 28 dintre acestea fiind procurate de bucuresteni.Doar 10 Lamborghiniナ枴 pentru ca, mai nou, romanilor le place sa atraga cu orice pret atentia, e de la sine inteles ca n-au lipsit Lamborghini. 9 astfel de limuzine noi au fost cumparate la nivel national, dintre care 7 in Bucuresti, fiind aduse de-afara si inmatriculate pentru prima oara in Romania doar 3, dintre care 2 in Capitala.
O astfel de masina costa minimum 250.000 euro, avand o capacitate cilindrica intre 4.000 si 6.000 cm cubi, ceea ce face ca taxa auto perceputa de stat sa fie cuprinsa intre 3.000 si 4.600 euro.Maybach ramane pentru exclusivistiOarecum ciudat este faptul ca bucurestenii n-au fost interesati anul trecut de Maybach noi, fiind aduse de-afara doar doua autoturisme noi. Poate pentru ca o astfel de masina noua costa 500.000 euro...
Avand o capacitate cilindrica de 6.000 cm cubi, taxa de prima inmatriculare pentru Maybach este de numai... 4.600 euro.240 Porsche noi si 163 aduse de-afaraAratos si oarecum accesibil ca pret, Porsche este cea mai cumparata masina noua din topul nostru, urmata de Jaguar. Anul trecut au fost achizitionate 240 de autoturisme noi la nivel national, dintre care 188 in Capitala si 163 de masini second- hand aduse de-afara si inmatriculate pentru prima oara, dintre care 108 in Bucuresti.
Cu o capacitate cilindrica intre 3.000 si 5.000 cm cubi, taxa de prima inmatriculare pentru Porsche variaza intre 1.600 si 3.800 euro. Pentru acest an, Guvernul a bugetat venituri de 600,8 milioane lei (echivalentul a 188,9 milioane euro) din incasarea taxei de prima inmatriculare auto, in scadere cu 21,7 % fata de nivelul planificat pentru 2007, de 766,8 milioane lei.
In primele zece luni ale anului trecut, statul a incasat 714,3 milioane lei din taxa de prima inmatriculare.
Comisia Europeana a deschis deja cea de-a doua procedura de infringement impotriva Romaniei, considerand ca taxa de prima inmatriculare este discriminatorie si ca Executivul de la Bucuresti tergiverseaza intentionat modificarea modului de calcul al acesteia.
La presiunile oficialilor europeni si, probabil, si din cauza reactiilor societatii civile din Romania, guvernantii au decis saptamana trecuta sa trimita la Bruxelles o a doua scrisoare in care este descris modul de calcul al noii taxe de poluare provenita de la autovehicule.
Daca oficialii sunt de acord cu aceasta noua varianta, care scade cu pana la 90% valoarea taxei de prima inmatriculare pentru masinile vechi de pana la 20 de ani, dar numai cu 1,5% pentru cele noi, aceasta ar putea intra in vigoare incepand cu luna iulie 2008. Varianta finala a taxei de prima inmatriculare ar putea fi facuta publica pana la sfarsitul acestei luni.Noua taxa ar putea intra in vigoare de la 1 iuliePentru acest an, Guvernul a bugetat venituri de 600,8 milioane lei (echivalentul a 188,9 milioane euro) din incasarea taxei de prima inmatriculare auto, in scadere cu 21,7 % fata de nivelul planificat pentru 2007, de 766,8 milioane lei.
In primele zece luni ale anului trecut, statul a incasat 714,3 milioane lei din taxa de prima inmatriculare.
Comisia Europeana a deschis deja cea de-a doua procedura de infringement impotriva Romaniei, considerand ca taxa de prima inmatriculare este discriminatorie si ca Executivul de la Bucuresti tergiverseaza intentionat modificarea modului de calcul al acesteia.
La presiunile oficialilor europeni si, probabil, si din cauza reactiilor societatii civile din Romania, guvernantii au decis saptamana trecuta sa trimita la Bruxelles o a doua scrisoare in care este descris modul de calcul al noii taxe de poluare provenita de la autovehicule.
Daca oficialii sunt de acord cu aceasta noua varianta de calcul, noua taxa de prima inmatriculare ar putea intra in vigoare incepand cu luna iulie 2008. Varianta finala a taxei de prima inmatriculare ar putea fi facuta publica pana la sfarsitul acestei luni.
Propunerea vizeaza reducerea cu 3% a taxei de poluare pentru autovehiculele vechi de la o luna la trei, 10% pentru una veche de 9 luni - 1 an si 15% pentru cele cu vechimea cuprinsa intre 1 si 2 ani. La polul opus se afla masinile foarte vechi care pot beneficia de reduceri de pana la 90%, in timp ce autoturismele noi nu pot avea o reducere mai mare de 1,5%.