Grupul american a anuntat la inceputul acestei luni ca grupul indian Tata Motors este ofertantul preferat pentru preluarea celor doua branduri britanice, iar negocierile in vederea vanzarii continua. Ford Motor a inregistrat in 2006 pierderi de 12,6 miliarde de dolari si aplica un amplu program de restructurare.
"Toate deciziile de afaceri sunt dificile, dar cred ca facem ce trebuie. Am pus tot sufletul in crearea unor noi modele pentru Jaguar si Land Rover si am incredere ca avem planuri bune pentru ambele branduri", a spus Booth.
El a aratat ca decizia de vanzare a Land Rover si Jaguar este determinata in special de situatia Ford.
"Am redactat un plan de dezvoltare pentru cele doua branduri, dar nu putem garanta ca acesta poate fi realizat sub proprietatea Ford, ca urmare a presiunilor financiare", a explicat Booth.
In urma vanzarii, Lewis Booth va ramane presedinte al celuilalt brand european al Ford, divizia de autoturisme Volvo.
"Volvo are niste probleme. A fost afectata serios de cotatia ridicata a euro si a coroanei suedeze, de deprecierea dolarului si a yenului, precum si de costul mare al materiilor prime. Am lucrat la un plan mai bun pentru Volvo", a spus Booth.
El a adaugat ca Volvo are nevoie de masini care sa reuneasca calitatile scandinave de calitate si emisii poluante reduse cu designul suedez.
Ford Europa opereaza reteaua de vanzari a Ford de pe continent, precum si centrele de productie din Marea Britanie, Germania, Belgia, Spania, Turcia, Rusia si, in curand, Romania.
Ford a semnat, in septembrie, un contract pentru preluarea fostei fabrici Daewoo de la Craiova. Finalizarea preluarii nu a avut inca loc, intrucat Comisia Europeana a lansat o investigatie legata de conditiile prevazute in contractul de privatizare a Automobile Craiova. Booth a aratat ca Ford Europa are unele succese, dar nu este inca profitabila.
Una dintre problemele pietelor auto europene este fragmentarea, determinata de diferentele intre taxele si stimulentele acordate in diverse tari si care influenteaza comportamentul cumparatorilor.
Cea mai mare problema este insa cursul de schimb valutar.
"In prezent, cotatia ridicata a monedei europene face ca exporturile sa fie scumpe, iar importurile ieftine", a explicat Booth. El a adaugat ca grupul Ford trebuie sa fie foarte atent in privinta riscurilor la care sunt expuse operatiunile din Europa, ca urmare a cursului de schimb valutar.
Despre autor:
Sursa: Curierul National
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
Răzvan Ghenu, Arggo: Ne confruntăm cu din ce în ce mai multe atacuri cibernetice
Sursa: retail.ro
-
Care este ziua ta norocoasă în funcție de zodie în săptămâna 29 aprilie - 5 mai
Sursa: garbo.ro
-
🎦 Smart Products, afacerea care caută mereu cele mai noi tehnologii în lume
Sursa: start-up.ro
-
Lucian Prună preia conducerea Mogo România
Sursa: futurebanking.ro
-
Restaurant vegan trece la meniu cu carne: Dieta vegană nu o să salveze planeta
Sursa: wall-street.ro
-
Violeta Bănică, adevărul despre iubitul mamei sale. Cum se înțelege...
Sursa: kudika.ro