Vanzarea celor doua branduri Jaguar si Land Rover este in interesul celor doua companii si al angajatilor acestora, a declarat presedintele Ford Europa, Lewis Booth, intr-un interviu la Salonul Auto de la Detroit, transmite Reuters, informeaza Mediafax.
Grupul american a anuntat la inceputul acestei luni ca grupul indian Tata Motors este ofertantul preferat pentru preluarea celor doua branduri britanice, iar negocierile in vederea vanzarii continua. Ford Motor a inregistrat in 2006 pierderi de 12,6 miliarde de dolari si aplica un amplu program de restructurare.
"Toate deciziile de afaceri sunt dificile, dar cred ca facem ce trebuie. Am pus tot sufletul in crearea unor noi modele pentru Jaguar si Land Rover si am incredere ca avem planuri bune pentru ambele branduri", a spus Booth.
El a aratat ca decizia de vanzare a Land Rover si Jaguar este determinata in special de situatia Ford.
"Am redactat un plan de dezvoltare pentru cele doua branduri, dar nu putem garanta ca acesta poate fi realizat sub proprietatea Ford, ca urmare a presiunilor financiare", a explicat Booth.
In urma vanzarii, Lewis Booth va ramane presedinte al celuilalt brand european al Ford, divizia de autoturisme Volvo.
"Volvo are niste probleme. A fost afectata serios de cotatia ridicata a euro si a coroanei suedeze, de deprecierea dolarului si a yenului, precum si de costul mare al materiilor prime. Am lucrat la un plan mai bun pentru Volvo", a spus Booth.
El a adaugat ca Volvo are nevoie de masini care sa reuneasca calitatile scandinave de calitate si emisii poluante reduse cu designul suedez.
Ford Europa opereaza reteaua de vanzari a Ford de pe continent, precum si centrele de productie din Marea Britanie, Germania, Belgia, Spania, Turcia, Rusia si, in curand, Romania.
Ford a semnat, in septembrie, un contract pentru preluarea fostei fabrici Daewoo de la Craiova. Finalizarea preluarii nu a avut inca loc, intrucat Comisia Europeana a lansat o investigatie legata de conditiile prevazute in contractul de privatizare a Automobile Craiova. Booth a aratat ca Ford Europa are unele succese, dar nu este inca profitabila.
Una dintre problemele pietelor auto europene este fragmentarea, determinata de diferentele intre taxele si stimulentele acordate in diverse tari si care influenteaza comportamentul cumparatorilor.
Cea mai mare problema este insa cursul de schimb valutar.
"In prezent, cotatia ridicata a monedei europene face ca exporturile sa fie scumpe, iar importurile ieftine", a explicat Booth. El a adaugat ca grupul Ford trebuie sa fie foarte atent in privinta riscurilor la care sunt expuse operatiunile din Europa, ca urmare a cursului de schimb valutar.