MEDIU
Autoritatile romane si oficialii Comisiei Europene (CE) vor finaliza saptamana viitoare discutiile privind taxa auto, urmand ca modalitatea finala de calcul sa fie stabilita si introdusa intr-un proiect de act normativ, a declarat Varujan Vosganian, ministrul Economiei si Finantelor. “Ne-am asumat solicitarea CE ca nivelul taxei sa fie compatibil cu valoarea de piata”, a spus Vosganian. Nivelul taxei de prima inmatriculare scade pentru masinile mai vechi, care se considera ca vor mai polua o mica durata de timp, si creste la masinile noi, conform noii formule de calcul. ESTIMARI. Daca taxa actuala pentru o masina noua cu norma de poluare Euro 4 si cu cilindreea de 1.400-1600 de centimetri cubi este cu putin peste 100 de euro in noua formula pe care Executivul o propune Comisiei, aceasta creste pana la mai mult de 400 de euro. In acelasi timp, ea scade o data cu vechimea masinii, ajungand ca acelasi automobil, dar vechi de doi ani, sa fie taxat cu o suma mai mica cu 15%. O masina noua Euro 4 cu motor de 1.600 cmc, taxa auto va fi de circa 460 de euro, urmand sa scada progresiv in functie de vechimea masinii, iar pentru una cu 1.900 cmc, taxa va ajunge la 1.000 de euro. Pentru inmatricularea unei masini noi, cu Euro 3, cu cilindree de 1.400-1.600 cmc, taxa ajunge la circa 1.000 de euro. Valoarea taxei creste in cazul masinilor Euro 3 in functie de cilindreea motoarelor si scade apoi in cadrul fiecarei clase de motorizare in functie de vechime. Acelasi mod de calcul este aplicat si in cazul celorlalte norme de poluare Euro, dar si in cazul masinilor non-Euro. Pe noul sistem de calcul al taxei, cea mai mare valoare a acesteia este de circa 5.500 de euro, fiind valabila in cazul unei masini non-Euro cu cilindreea de peste 3.000 de centimetri cubi, veche de circa zece ani.