>> CFR Marfa a iesit de sub monitorizarea S&P, la cerere, dupa ce a reusit refinantarea obligatiunilor emise in 2002.

>> Imprumutul sindicalizat de 120 milioane euro a fost acompaniat de o dobanda cu 1,32% peste EURIBOR.

>>
>> CFR Marfa a iesit de sub monitorizarea S&P, la cerere, dupa ce a reusit refinantarea obligatiunilor emise in 2002.

>> Imprumutul sindicalizat de 120 milioane euro a fost acompaniat de o dobanda cu 1,32% peste EURIBOR.

>> Privatizarea CFR Marfa ar putea avea loc la finalul anului 2008, cu listarea la Bursa.

Compania CFR Marfa, controlata integral de stat, a renuntat la serviciile Standard&Poor's, deoarece considera ca agentia de rating a fost exagerat de severa in evaluarile sale financiare. CFR Marfa a reusit sa rascumpere la timp o transa a unei emisiuni de eurobonduri, printr-un imprumut sindicalizat si proprietarul-stat intentioneaza sa listeze compania la Bursa de Valori Bucuresti.
Agentia de evaluare financiara Standard&Poor's a fost angajata de CFR Marfa in vederea supravegherii datoriilor pe termen lung ale companiei. In decembrie 2007, S&P a imbunatatit ratingul CFR Marfa de la "CCC" la "B minus", dupa ce anterior coborase de doua ori succesiv ratingurile companiei. "A fost o intelegere cu S&P, in special cu privire la refinantarea eurobondurilor emise in 2002. Noi le-am pus la dispozitie toate informatiile, dar, desi stiau ca eram in discutii cu cateva banci pentru un imprumut, ei ne-au scazut ratingul de doua ori la rand, lucru care nu ne-a picat prea bine. Dupa contractarea im-prumutului, ne-au imbunatatit ratingul, dar nu pana la cota de la care il coborasera", a declarat Vanghele Nacu, directorul economic al companiei.
Totusi, compania se mai afla sub supravegherea agentiei de rating Moody's, care, conform lui Nacu, a mentinut calificativul acordat in aprilie 2007.
CFR Marfa a obtinut, in noiembrie 2007, un imprumut in valoare de 120 milioane euro, de la mai multe banci, in special de la Raiffeisen Bank. "Creditul a fost contractat pe o perioada de zece ani, la o dobanda cu 1,32% peste dobanda de imprumut interbancar din Europa (EURIBOR). Rambursarea creditului se va face in transe semestriale, cu o perioada de gratie de un an (incepand cu al doilea an)", potrivit lui Nacu. Eurobondurile emise in 2002 prevedeau o dobanda de 10,5% pe an, in contul careia compania a platit 12,6 milioane euro. Ministerul Transporturilor, prin seful sau, Ludovic Orban, a anuntat la finalul anului trecut ca va privatiza compania si vrea un miliard de euro pe CFR Marfa. Pentru elaborarea strategiei de privatizare, ministerul a angajat un consortiu format din Deloitte Romania si casa de avocatura Bostina&Asociatii, printr-un contract in valoare de 190.000 lei. Strategia de privatizare ar putea include si listarea unui pachet de actiuni la Bursa de Valori. "Cred ca privatizarea va avea loc spre finalul anului, iar listarea la BVB dupa acel moment", a adaugat directorul economic. CFR Marfa este o societate pe actiuni, infiintata in 1998 prin divizarea SNCFR, specializata in transportul feroviar de marfa, precum si in transport cu nave ferry-boat. Capitalul social al companiei este de 205,16 milioane lei, detinut integral de stat, prin Ministerul Transporturilor.


>> Compania estimeaza un profit brut de 6,5 milioane lei in 2007, la jumatate fata de 2006 (12,7 milioane lei), in special ca urmare a scaderii veniturilor. Nacu a declarat ca rezultatele financiare ale anului trecut se vor inscrie in liniile bugetului aprobat. CFR Marfa a afisat in 2006 un profit net de 28,95 milioane lei (8,56 milioane euro), in crestere cu 21,3% fata de anul precedent. Afacerile transportatorului din 2006 s-au comprimat cu 2,95%, la 1,78 milioane lei .


Despre autor:

Romania Libera

Sursa: Romania Libera


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.