Gabriel Nicolae, pilotul Team Dakar Romania, sustine ca s-a pierdut 60% din buget.

Editia 2008 a Raliului Dakar a fost anulata din motive de securitate, pentru prima oara de la infiintare, in 1979. Romania urma sa fie reprezentata la Raliul Dakar de un echipaj la clasa auto, Team Dakar Romania, format din Gabriel Nicolae si Liviu Stan, si de patru piloti la clasa moto, Emanuel Gyenes, Marcel Butuza, Romeo Duicu si Alexandru Girbacea. Aceasta urma sa fie cea mai numeroasa participare romaneasca la Raliul Dakar, dar a ajuns sa fie una in care se contabilizeaza numeroase pierderi.

Pilotul Gabriel Nicolae, care ar fi trebuit sa participe la Raliul Dakar la categoria auto pentru Team Dakar Romania, a declarat vineri ca, in urma anularii Raliului Dakar, echipa sa a pierdut aproximativ 60 la suta din bugetul initial, recuperind doar taxele de inscriere, de 58.000 de euro. "Mi-e greu sa cred ca organizatorii vor anula inca o editie, chit ca aceasta se va tine pe un circuit de motocros. Cind pierzi sute de milioane de euro, nu mai repeti aceeasi greseala. Pierderile cumulate, restituiri de taxe de inscriere, drepturi tv, inchirieri de feriboturi, campari, tot, sint undeva la peste o suta de milioane de euro. Suma pe care o echipa privata o pierde fata de bugetul total este undeva la 60 la suta. Noi am primit inapoi de la organizatori 58.000 de euro, reprezentind taxele de inscriere. Mi se pare putin probabil ca Raliul Dakar sa treaca prin Romania, Asia si sa se termine in China, pentru ca aceasta cursa este organizata in luna ianuarie, iar la noi nu se poate merge in conditii de iarna nici cu un off-road", a completat Nicolae.

Nicolae a confirmat ca organizatorul rally-raidului african, compania franceza ASO, doreste desfasurarea, in luna aprilie, a unei curse de consolare care sa treaca si prin Romania. "Am fost contactati de catre echipa de la care am inchiriat cele doua camioane de asistenta, Epsilon, si ne-a transmis ca organizatorul Raliului Dakar, cei care se ocupa si de Turul Frantei, compania franceza ASO, doreste sa organizeze o cursa de consolare cu trecere majoritara prin Romania. Cursa va avea loc in luna aprilie si ar avea startul in Ungaria si ar continua spre Bulgaria si Turcia. Avind in vedere ca este o cursa de sapte zile, aceasta va avea minimum 5.000 de kilometri, pentru ca este un maraton din punctul de vedere al curselor tot-teren. Din punctul de vedere al motorsportului romanesc, este un mare pas inainte", a spus Nicolae intr-o conferinta de presa. Presa spaniola a notat ca in acest an ar putea fi organizata o cursa asemanatoare, care sa treaca prin Ungaria, Romania si chiar tari din fosta Uniune Sovietica.