"Sintagma <<targuri internationale de locatii de filmare>> este interpretata gresit", ne raspunde ministrul Culturii atunci cand il intrebam de ce Romania nu este reprezentata la nivel oficial. "Probabil este vorba de Expo-Location, care
"Sintagma <<targuri internationale de locatii de filmare>> este interpretata gresit", ne raspunde ministrul Culturii atunci cand il intrebam de ce Romania nu este reprezentata la nivel oficial. "Probabil este vorba de Expo-Location, care inseamna cel mai mare targ pentru prestatorii de servicii cinematografice unde desigur ca studiourile care isi ofera serviciile includ si locurile de filmare din tarile respective. Ca atare, participarea la aceste targuri este de interes pentru cei care ofera prestatii cinematografice, nu pentru institutiile publice". "Ungaria avea un stand imens.", ne spune insa mai departe directorul de marketing al Castel Film. "Ei au oricum, din partea Centrului lor al Cinematografiei, un reprezentant permanent la Los Angeles, care e platit sa aduca filme americane in Ungaria. Daca Romania ar face si ea acelasi lucru, cred ca am avea de 10 ori mai multe rezultate decat acum. Dar Romania nu numai ca nu face asta, dar nici macar n-a avut vreodata un stand la targul despre care vorbeam. Producatorul vrea sa vada locatii si sa afle cum e cu legea. Or, noi nu puteam decat sa le prezentam legea din punctul de vedere al utilizatorului, pe cand la intrebarea <<dar ce se preconizeaza in viitor?>> nu le putem spune nimic oficial... E foarte important cum iti prezinti si-ti promovezi tara. Ei vor sa stie ce hoteluri, restaurante, posibilitati de distractie si destindere ai, cum sunt companiile de zbor s.a.m.d. Eu, ca particular, pot sa le spun lucrurile astea, dar au alta greutate cand vin din partea unei autoritati. Ei vor sa stie lucruri concrete, spre exemplu daca vii la Bucuresti, CNC-ul iti pune Ateneul la dispozitie, Muzeul National de Istorie, Muzeul National de Arta etc. Asta ar trebui sa faca CNC-ul. In alte tari, producatorul, daca vrea sa faca lucrurile astea, nu vine la mine, studio, ci merge la CNC-uri, unde solicita contacte de la Ateneu, de la Muzeu si o lista cu oameni din lumea filmului (exista anuare) pe care incepe si-i suna si-i angajeaza. CNC-urile respective le pun si tarifele de inchiriere (bine batute in cuie) la dispozitie; pe cand la noi, acestea sunt azi asa, maine e dupa cum a dormit respectivul sau dupa cum ii place de fata ta..."


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.